Három júniusi este, 18-án, 19-én és 20-án este pótlóbusz jár az 59A villamos helyett a teljes vonalon, valamint a 17-es és 61-es villamos helyett a Széll Kálmán tér és Móricz Zsigmond körtér közötti szakaszon karbantartási munkák miatt.
2020. február 24.
Laptartalom
1985-2013 között az óbudai Szent Péter és Pál Főplébánia plébánosa, majd óraadó tanár az esztergomi szemináriumban. 2013-as nyugdíjba vonulásáig számtalan egyházi tisztséget töltött be.
A gyermekekért és családokért érzett felelősség...
Megszűnt a július 1-jei "türelmi idő" a parlagfű elleni védekezésben az idei évtől szigorúbb szabályozás miatt, így a tulajdonosoknak folyamatosan gondoskodniuk kell arról, hogy ingatlanukon megakadályozzák a parlagfű virágbimbójának kialakulását, majd ezt az állapotot fenntartsák - hívta fel a figyelmet az Agrárminisztérium (AM).
A kormány felfüggeszti a színházak finanszírozásáról szóló tárgyalásokat a fővárossal, amennyiben a Fővárosi Közgyűlés szerdán úgy dönt, hogy nem Bán Teodórát, hanem Benkő Nórát választja meg a Szabad Tér Színház ügyvezetőjévé - közölte kedden Gulyás Gergely.
A Fővárosi Önkormányzat és a KTI projektpartnerként, a BKK Zrt. közlekedésért felelős szakmai támogató partnerként vesz részt a 2017. június 1-jén indult, az Európai Unió H2020 keretprogramja által 100%-os támogatási intenzitásban részesülő, 3 éves, Cities-4-People elnevezésű kutatás-fejlesztési projektben.
Rengeteg vizet pocsékol egy átlagos autómosó.
Világátlagban 144 liter vizet pazarolunk el minden egyes autómosással, ami azt jelenti, hogy már öt-hat alkalommal elhasználjuk egy ember éves ivóvízszükségletét, ráadásul nagy mennyiségű vegyszert és veszélyes anyag is keletkezik. Bár léteznek vízvisszaforgatós autómosók, ez közel sem jelenti azt, hogy nullás a vízszámlájuk a hónap végén. A problémára egy nanotechnológiás rendszer lehet a megoldás, amellyel mindössze másfél deciliter az átlagosan elhasznált vízmennyiség járművenként.
A hétköznapokban a legtöbbször bele sem gondolunk, hogy mennyi vizet pazarolunk el, amikor beparkolunk egy hagyományos vagy gépi autómosóba. Ráadásul a legelterjedtebb technikák sok esetben nemcsak a környezetünkben tesznek károkat, hanem a kocsinkban is.
A vizes autómosás lényege, hogy vegyszereket és a nagy mennyiségű víz tehetetlenségét használják fel a kosz eltávolítására. Ezt követően egy kendővel a tiszta felületet szárazra törlik, aminek következtében létrejön egy tiszta fémfelület. A probléma viszont az, hogy nincs rajta védelem, és ha mégis maradt valahol akár egy porszem is, akkor azon a védtelen rétegen karcol a törlőeszköz. Előfordul, hogy a fémfelületre víz alapon viaszt visznek fel, de ennek az anyagnak pont az a jellemzője, hogy nem oldódik a vízben, ezért csak minimális mennyiség marad meg belőle az autón.
Maróti Árpád, a GreenLine alapítója arról beszélt, statisztikák szerint világátlagban 144 liter vizet használnak el egy autómosáskor, de a tényleges adat valahol a 100 és a 400 liter között mozoghat.
„Léteznek vízvisszaforgatós autómosók is, ahol újrahasznosítják a vizet, de nincs tökéletes vízszűrés, tehát ott is elvész sok a pár száz literből. Nekik sem nullás a vízszámlájuk hónap végén” – magyarázta.
Emlékeztetett, néhány éve a vízközmű szolgáltatók egy projekt keretében arról számoltak be, hogy ha Magyarországon elhagynánk az otthoni slaggal pancsolós mosást, akkor több millió embernek a vízszükségletét spórolhatnánk meg. Egyszerű kiszámolni: napi két-három literes fogyasztással számolva egy ember 700-1000 liternyi vizet iszik meg egy évben, amit 5-6 autómosással el is pazarolunk.
Maróti Árpád elmondta, a GreenLine nanotechnológiával dolgozik, amit napjainkban egyre több szakterületen alkalmaznak, így például a gyógyszeripar és a kártevőirtás mellett a számítástechnikában is. . Ez egy gyártástechnológiai jellemző, ami a mikrométernél 1000-szer kisebb részecskéket jelent..
„A nanotechnológiás hatóanyag be tud úszni a karosszéria és a kosz közé, amit aztán a megfelelő kendővel le is lehet törölni róla. Több száz autón teszteltük az eljárást, és mindössze másfél deciliter víz volt az átlag felhasználás autónként. A kendők pedig közel százszor újrahasznosíthatók” – fogalmazott a vállalat alapítója.
A szakember úgy látja, az embereknek továbbra is a szokásuk rabjai, hiába vannak rá egyértelmű jelek, hogy lennének környezetbarátabb és kényelmesebb megoldások is annál, mint amiket használunk.
Az GreenLine száz százalékban magyar franchise. Az első ilyen autómosó hat évvel ezelőtt indult tesztüzemben, mára már 15 helyen érhető el Magyarországon, de Szlovákiában, Svájcban, Németországban és Ausztriában is vannak partnereik.
|
Egy kis plusz és könnyebb a társkeresés.
Ducitars.hu néven indult plus size társkereső.
Az elmagányosodás felé haladunk, pedig ennek nem kellene így lennie. Ideje, hogy végre a ducik is visszanyerjék önbizalmukat, és ne mondjanak le arról, hogy megtalálják életük szerelmét. Nekik segít az új magyar plus size társkereső, a ducitars.hu.
A KSH legutóbbi adataiból (népszámlálások és a 2016. évi mikrocenzus) az derül ki, hogy hazánkban 1 184 233 nő és 535 969 férfi él egyedülállóként. Emellett pedig egy másik tanulmány legfrissebb adataiból az derül ki, hogy valamilyen fokú elhízás jelenleg a férfiak 29, a nőknek pedig 26 százalékát érinti. Ha ezt a két adatot összevetjük, nem nehéz arra a következtetésre jutni, hogy az egyedül élők között is sokak élhetnek valamekkora túlsúllyal.
Sajnos a plusz kilók sok esetben önbizalomhiánnyal járnak együtt, köszönhetően a körülöttünk lévő vékonyságkultusznak. Szerencsére ez a trend is kezd megfordulni. Az utóbbi években kötelezték a divatházakat, hogy kifutóikon ne kórosan sovány modellekkel mutassák be kreációikat. A legfrissebb hírek szerint pedig már egyre elfogadottabbá válik a plus size az élet számos területén. A Nike például azután, hogy néhány éve már megjelent kifejezetten teltebbeknek szánt sportruházatával, nemrégiben ezeket már üzleteiben is láthatóvá tette plus size próbababáin.
Ideje, hogy végre a ducik is visszanyerjék önbizalmukat, és ne mondjanak le arról, hogy megtalálják életük szerelmét!
Hisz ők azok, akik kedvesek, tele vannak szeretettel, megértéssel és elfogadással, szemben azokkal, akik az ideálisnak vélt testsúly elérésének érdekében folyamatosan sanyargatják magukat, éhesek és frusztráltak.
Egy kis plusz a sikeres társkereséshez
Sok plus size hölgy elmondása szerint manapság nehéz ismerkedniük, nincs egy olyan felület, ami csak nekik szólna. Ezen igyekszik segíteni Györfi András, aki létrehozta hazánk első duciknak szánt társkereső oldalát, a ducitars.hu-t.
Az oldal a “teltek és vidámak társkereső oldalaként” határozza meg önmagát. Ide kifejezetten azokat várják, akiknek - ma még - kevesebb lehetősége van a randizásra a hétköznapokban.
Györfi elmondta, hogy maga is egy plus-size hölggyel él boldog párkapcsolatban. Kedvese, Karolina korábbi rossz tapasztalatait hallgatva merült fel benne az újszerű társkereső ötlete.
Az oldal alapítója elmondta, hogy küldetésének érezte a szolgáltatás elindítását. A ducitars.hu szembe kíván helyezkedni korunk tökéletes-test kultuszával. Ide azokat várják, akik manapság nem igazán szerepelhetnének egy divatmagazin címoldalán.
A plus size nők és férfiak társkereső oldalán nincs semmilyen megkülönböztetés, az alapító, Györfi András elmondása szerint itt mindenkit szeretet és elfogadás vár.
Az alig néhány hete indult oldalra már meg is érkeztek az első társkeresők. A regisztráció mindenkinek ingyenes, és egyelőre nem is tervezik, hogy előfizetéshez kössék az oldal használatát.
A BSI futói szeretnek malackodni. Június 22-én szombaton 2400 nevező döntött úgy, hogy kipróbálja, milyen az, amikor a futáshoz az alábbi társsportágak társulnak: csúszás, kúszás, úszás, kötél- és hegymászás, aquafitness etc...
Mi lesz egy dimbes-dombos motocross pályából, ha folyamatosan locsoljuk vízzel, alkalmi tavakat alakítunk ki rajta, illetve szalmabála- és autógumi alakzatokat építünk bizonyos részein, no meg szögesdróttal és álcahálóval is felszereljük?! Akadálypálya egy bulifutáshoz. Az Active O2 Brutálfutás 8.0 résztvevői a nyáregyházi motocross pályán kialakított 7 kilométeres útvonalat tették meg futva, a táv mentén elhelyezett 20 akadályt leküzdve.
Idén 2400 nevező gondolta úgy, hogy próbára teszi magát élete leghosszabb és egyben legbulisabb 7 kilométerén.
Az Active O2 Brutálfutás 8.0 futói most is az óvodára emlékeztető vicces feladattal vághattak neki az útvonalnak. A rajtra zokniban várakozó mezőnynek nyitófeladatként az önálló cipőfelhúzással kell megbirkóznia, miközben természetesen már ketyeg az óra és minden másodperccel a futók időeredménye duzzad.
A Brutálfutás mezőnyét 7 futamban indították útnak verőfényes napsütésben. Az első rajtot jelző harang megkondulásakor több mint 30 fokot mutatott a hőmérő. Minden futamban volt olyan kamikaze futó, aki a bogáncstól szúrós réten mezítláb próbált meglógni futamának résztvevőitől, így jutva némi előnyhöz.
A Brutálfutás alapvetése, hogy kétféle résztvevő indul el az eseményen, az egyik az, aki bulizni jött, és minden percet, minden akadályt kiélvez, a másik, aki nyerni érkezik, ezért a lehetőségekhez mérten átszáguld a nyáregyházi motocross pályán. A rövidített útvonalon zajló döntőben új pályacsúccsal Zsiros Márk (0:22) robogott be elsőként a célba, miután az utolsó akadályon, a cél előtt magasodó szalmabála tornyon is keresztülküzdötte magát. A nők között a leggyorsabb Csepcsányi Kiara Jázmin lett 0:26-os idővel.
Az akadályok idén is - a már megszokott módon - filmcímekről kapták nevüket. A Letaszítva nevet viselő feladatnál kézi irányítású, erős vízsugár kíséri a dombról hason vagy fenéken lecsúszó futókat. A szomszédos Némó nyomában című találkozási pontnál az ott csordogáló alkalmi patakon csakis teljesen alámerülve lehet túljutni. A Szakasz a katonai létet idézve egy álcahálón való túljutást feltételez. A Titanic nevű akadály idén is egy jeges minióceánon történő átkelést és annak túlélését igényelte a résztvevőktől. A Drágán add az életed pedig kúszásra kényszeríti a futót, aki félti a bőrét, ugyanis ennél az akadálynál szögesdrót alatt vezet az út a cél felé.
A délelőtti és délutáni 7 futam korosztályos legjobbjai idén is a késő délutáni döntőben mérték össze maradék erejüket. Az útvonalában rövidített döntő, vagyis az idei Brutálfutás nyertesei:
Férfiak - 18 éves korig
1.Kiss Szilárd 0:23
2.Pusztai Dominik Csaba 0:24
3.Alapi Márton 0:25
Férfiak - 18-34 éves korig
1.Zsiros Márk 0:22:12
2.Kenyeres Teodor 0:22:52
3.Markó Gábor 0:23
Férfiak - 35-49 éves korig
1.Kiss László 0:23
2.Szögyényi Gábor 0:24:01
3.Miklovicz Péter 0:24:48
Férfiak - 50 év felett
1.Friedrich József 0:24:22
2.Somogyi Károly János 0:24:32
3.Kékesi Mihály 0:26
Nők - 18 éves korig
1.Csepcsányi Kiara Jázmin 0:26
2.Inhof Lili 0:28
3.Csőgör Brigitta 0:32
Nők - 18-34 éves korig
1.Fuchs Dóra 0:27
2.Halas Eszter 0:29
3.Felhalmi Mónika 0:30
Nők 35-49 éves korig
1.Nagy Csilla 0:26
2.Bocsiné Forgács Éva 0:29
3.Szántó Katalin 0:30
Nők - 50 év felett
1.Takács Attiláné Heni 0:32
2.Komka Zsuzsanna 0:32
3.Horváth Andrea 0:35
A részletes eredmények az alábbi linken böngészhetők.
Az óbudai Holdudvar park revitalizációjával eggyel több budapesti helyszínt találhatnak a pozitív közösségi élményekre vágyó helyi polgárok - mondta a főpolgármester szombaton, a helyszínen tartott avató ünnepségen.
Tarlós István kifejtette, a főváros...
A kormány által kezdeményezetthez képest is további két hónappal, vagyis október 31-ig kitolódhat a banki adategyeztetés határideje.