Két beteg meghalt, és újabb 26 magyar állampolgárnál mutatták ki a koronavírus-fertőzést - közölte a koronavirus.gov.hu kedden, kiemelve: eddig 5 628 383 embert oltottak be Magyarországon, közülük 5 453 177-en már a második adag vakcinát is megkapták.
A Cerbona hazai és nemzetközi cégek együttműködésével több, mint egy milliárd forintos beruházás keretében olyan egyedülálló gyártósort tervezett és
hozott létre, amelyre Magyarországon, ebben a kategóriában korábban még nem volt példa. A közel 200 féle terméket gyártó Cerbona több mint négy évtizedes tapasztalattal rendelkezik a magyar élelmiszeriparban, büszkén ötvözi a hagyományt a modern technológiával. Megszületett az új Müzli Max müzliszelet, amely a klasszikus szeletek tovább gondolása, amiben a különböző textúrák és ízek tökéletes harmóniája igazi élményt nyújtanak a fogyasztónak. Ennek megalkotásához teljesen új gyártósorra volt szükség. A gyártósor alkalmas arra, hogy másfajta rétegelt és kényeztető édesség
kategóriába tartozó müzliszeleteket is készítsen hazai és külföldi piacra, ezzel is kihasználva a fejlesztésből származó hatékonyságot és rugalmasságot.
A legkisebb webáruházak is azonos eséllyel indulhatnak
Ötödik alkalommal küzdenek meg a magyarországi webáruházak Az Év Webshopja címért. A verseny résztvevőit kizárólag szakmai szempontok alapján értékeli a zsűri, így nemcsak a nagy múlttal rendelkező, „óriás” webáruházak, hanem az újonnan piacra lépő, „kisebb” oldalak is jó eséllyel pályázhatnak a 2021-es Az Év Webshopja címre.
A pandémia jelentős fellendülést hozott az online kereskedelem terén, így ma már biztosan mindenki elmondhatja magáról, hogy számos alkalommal vásárolt webshopon keresztül. Ez a folyamat pedig olykor egyszerű és hatékony, de bizony van, hogy bosszúságot okoz. Most viszont a webáruházak Az Év Webshopja versenyen kideríthetik, mennyire felhasználóbarát a felületük. Ráadásul a megmérettetésen nemcsak az impozáns címet nyerhetik el, hanem rengeteg tapasztalattal és szakmai segítséggel is gazdagabbak lehetnek.
Így versenyeznek a webshopok
Az ingyenes verseny elbírálásának lényege, hogy egy kilenc főből álló zsűri a saját szakterülete alapján, ugyanakkor vásárlói szemmel is megvizsgálja a webshopokat. Így a webáruházak számos szakmai szempont alapján mérettetnek meg.
A zsűri megvizsgálja például, hogy mennyire egyértelműek a lépések a vásárlási folyamat során, vagy vevőként ütköznek-e nehézségbe, azaz, hogy milyen a felhasználói élmény. Nézik azt is, hogy milyen a szoftveres háttere a webshopnak, és az mennyire működik jól, milyenek a fizetési lehetőségek, és azok könnyen kezelhetőek-e. Vizsgálják, hogy a legkülönbözőbb elvárásoknak mennyire felelnek meg az áruházak. Például, hogy megtalálható-e az oldalon az adatvédelmi nyilatkozat, és hogy mennyire könnyű folytatni a vásárlási folyamatot vagy visszalépni adott esetben a kosárba tett termékekhez. Természetesen a Google szempontrendszerét is figyelembe veszi a zsűri, így például azt, hogy reszponzív (mobilbarát) az oldal, vagy sem, illetve azt is, hogy milyen gyorsan tölt be a különböző eszközökön – mondja Rácz Péter, a verseny ötletgazdája.
Szigorúan szakmai értékelés, algoritmus alapján
A független szakmai zsűri tagjai különböző szakterületekről érkeznek. Van köztük webdizájner, tartalommarketinges szakember, webergonómiai specialista, illetve keresőoptimalizálással foglalkozó szakértő is. Ki-ki a saját területe szempontjából értékeli a webshopokat, és hogy igazságos legyen a rendszer, a verseny szervezői kidolgoztak egy speciális, titkos algoritmust a pontozásra. Erről csak annyit árultak el, hogy az adott terület szakértőjének pontszáma nagyobb súllyal számít, mint a többi zsűritagé.
Ezért érzem szívügyemnek ezt a versenyt, mert ugyanolyan eséllyel indulhatnak a kicsik, mint az „óriás” webáruházak. Hiszen nem az számít, hogy milyen múlttal rendelkezik a versenyző cég, mekkora tőkeerő van mögötte, vagy esetleg hány követője van, és hány szavazatot tud összeszedni a közösségi oldalakon, hanem kizárólag szakmai szempontok alapján értékeli a zsűri a versenyző oldalakat, hogy szakmai szemmel milyen az adott webshop. Így fordulhatott elő, hogy tavaly például egy féléves áruház is bejutott a döntőbe, ami óriási dicsőség.
Nemcsak verseny, hanem szakmai fejlődés is
Szeretnénk az online kereskedelmi világnak segítséget nyújtani a verseny révén. A versenyzők alanyi jogon láthatják az elért pontszámaikat, és ez önmagában mutatja, hol érdemes az áruházat fejleszteni. Akik pedig ennél is többet akarnak kapni, igényelhetnek egy mélyelemzést is. Így a résztvevők – amellett, hogy nagyobb publicitást is kapnak – rengeteget tanulhatnak a szakértőktől. És persze hihetetlenül jó érzés azt látni, hogy évről évre erősödik a mezőny, egyre jobb technikai megoldásokkal rukkolnak elő a webshopok, egyre modernebb marketingelemeket használnak. A „kicsik” például szemmel láthatóan folyamatosan fejlődnek. Ennek a versenynek ez a lényege. Olyan webshoptulajdonossal még nem találkoztam, aki kizárólag a díj miatt nevezett volna a versenyre, az sokkal inkább jellemző, hogy tanulás céljából is indulnak – számol be Rácz Péter, a Complexpress Kft. ügyvezető igazgatója, akinek egyébként szintén nagy tapasztalata van a webshopok üzemeltetésében, hiszen azáltal, hogy ők maguk webshoplogisztikával foglalkoznak, a webáruház-üzemeltetés minden csínját-bínját ismerik.
A verseny záróakkordjaként pedig minden évben egy exkluzív gálát szerveznek, ahol a döntősök, a szervezők és a zsűritagok találkozhatnak, és gyakran komoly üzleti kapcsolatok is szövődnek. Lassan az is hagyomány, hogy Gundel Takács Gábor műsorvezetésével hirdetik ki és adják át Az Év Webshopja díjat.
A járvány miatt hamarosan áremelkedés várható
Az uniós árak közel negyedét fizetjük csak a fogászati kezelésekért a magánrendeléseken, köszönhetően annak, hogy Magyarországon olcsóbb a munkaerő és a fogászati kellékeken lévő árrés is kisebb. Laczkó Tamás, a Dental World alapítója arról beszélt, nem véletlenül jár hazánkba rengeteg külföldi, mert még a repülőjegy árával együtt is olcsóbbak a kezelések. Hozzátette ugyanakkor, hogy a járvány miatt megállt a fogászati turizmus, ami komoly hatással van a piacra. Többek közt erről is szó lesz majd a 21. Dental World-ön Budapesten, a fogászati képzések egyik fővárosában.
Sokszor panaszkodnak arra a magyarok, hogy drágák a fogászati kezelések, holott európai uniós szinten még mindig a legolcsóbbak között tartják számon hazánkat: a legfrissebb adatok szerint az EU-s árak közel negyedét fizetjük csak magánrendeléseken.
Míg egy cirkónium fogpótlás ára Magyarországon átlagban 70 ezer forint, addig Nagy-Britanniában és Franciaországban megközelítőleg 200 ezer forintot is elkérnek érte, Németországban pedig a félmillió forintot súrolják a költségek.
Ennél is nagyobb a differencia, ha az implantációs fogpótlást vizsgáljuk: itthon átlagban 105 ezer forintból valósítható meg ez, míg a briteknél átlagban 374 ezer forintot, a németeknél és a franciáknál pedig 500 ezer forintnál is többet kell fizetni érte, ami ötszörös ár a magyarhoz viszonyítva.
Eltűntek a külföldiek, drágulhatnak a kezelések
„A külföldi vendégek elmaradása miatt jelentős a fogorvosok bevételkiesése, kifejezetten azoknál a szakembereknél, akik a fogászati turizmusra voltak korábban specializálódva. Ezzel egy időben az alapanyagok ára is érezhetően nőtt. A két tényező együtt pedig azt fogja eredményezni, hogy áremelkedés lesz” – értékelt Laczkó Tamás.
Budapestre látogatnak a legnevesebb fogorvosok
Budapest a fogászati képzések egyik fővárosa, világszinten is rangos helyen tartják számon.
A szeptember 17. és 19. között zajló 21. Dental World-re idén is a világ minden tájáról érkeznek tanulni és tanítani a fogorvosok. 2019-ben, a járványt megelőzően 52 ország fogorvosai képviseltették magukat Európa legszínvonalasabb eseményén.
Az idei évben 2+1 napos lesz a program. Az első két napon a HUNGEXPO-n kongresszusokkal, kiállításokkal, gyakorlati képzésekkel, esténként pedig közösségi eseményekkel várják az érdeklődőket, majd vasárnap online képzést szerveznek, ahol azoknak a szakembereknek lehet meghallgatni az előadásait, akik személyesen nem tudnak részt venni a rendezvényen.
Nevet kapott 16 magyar felfedezésű kisbolygó: többek között Ady Endre, Hamvas Béla, Erdős Pál, Kaffka Margit és Dévény Anna neve is felkerült az égi térképre.
A Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum örömmel mutatja be Nedko Szolakov humoros, helyspecifikus installációját, amely a múzeum előcsarnokában, a ruhatár melletti sarokban kapott helyet. Szolakov egy olyan művész történetét meséli el, aki a külső elvárásokhoz alkalmazkodva úgy dönt, hogy radikálisan megváltoztatja világnézetét – ennek érdekében fejjel lefelé fordul és így próbál új perspektívát keresni.
„Az 5-ös számú sarokba szorított egyéni kiállítás”-t a múzeum alapításának 35. és Szolakov The Collector of Art (A műgyűjtő) című egyéni kiállításának 30. évfordulója alkalmából mutatja be a múzeum, azzal egyidőben, hogy az aacheni Ludwig Alapítvány egy 12 darabból álló Szolakov-rajzsorozatot vásárolt a múzeum részére (Correctness, 2021). A művész a Cornered Solo Show #5 installációt a kiállítás után a múzeumnak adományozza, csakúgy, mint a Bad Moves (2023) című három részes rajzsorozatát.
Televíziós bemutatásra készülő alkotások támogatásáról döntött a Nemzeti Filmintézet (NFI): a támogatott pályázatok között van egy televíziós sorozat az Aranybulla történetéről és A fény felé címmel a Csík Zenekar műsorának filmfeldolgozása is.
Elismert pénzügyi szakemberek, befektetési tanácsadók, ügyvédek, ingatlanbefektetésben jártas szakértők és számos más terület hiteles képviselői csatlakoztak tanácsadóként és oktatóként a nemrégiben megalakult Milliomosklubhoz. Kulcsár Edina és Kautzky Armand is nagykövetként csatlakozott a szervezethez. A Milliomosklub célja, hogy a pénzügyi tudatosság fejlesztésével támogassa a jövő generációit abban, hogy magabiztosan mozogjanak a pénzügyi világban, és hosszú távon megalapozzák anyagi függetlenségüket.
Krómer Bence egyetemi oktató kripto-szakértőként vesz részt a programban, Kovács Domonkos több mint 25 éves tőzsdei tapasztalatával gazdagítja a csatlakozók ismereteit, Király Norbert ingatlan szakértőként, és befektetőként, Schumiczky Balázs, a Magyar Apartmankiadók Egyesületének elnöke pedig Airbnb szakértőként és üzemeltetőként osztja meg szakmai ismereteit a résztvevőkkel. A fiatal korosztály számára hiánypótló lehet a csatlakozás, hiszen számukra kiemelten fontos terület a pénzügyi tudatosság, a pénzkezelés és az előrelátó öngondoskodás. A 16-21 éves korosztály ingyenesen férhet hozzá számos, hasznos pénzügyi tudást biztosító anyaghoz. Mellettük azonban bárki csatlakozhat és gazdagodhat nem csak anyagi értelemben, de a befektetés, ingatlan, tőzsde, kriptovaluta, közösségépítés és egyéb pénzügyi tudatossággal kapcsolatos értékes tudásanyaggal is. "A szervezet nem azért kapta a milliomos nevet, mert milliomosokat várunk, hanem azért, mert azoknak szánjuk, akik eddig nem hitték el, hogy ezt el tudják érni. Az a küldetésünk, hogy minél több emberhez eljussanak ezek az információk” – fogalmazott Soós Dávid, a klub alapítója.
Szobrot állítanak Budapesten a Bitcoin kriptovaluta és a mögötte lévő blokklánc-technológia alapítójának, Satoshi Nakamotonak. Ez az első alkalom, hogy szobrot formálnak a digitális pénzügyi világot megreformáló ikonról. A leleplezésre szeptember 16-án, délután 5 órakor kerül sor a fővárosi a Graphisoft Parkban. A mű részben közösségi finanszírozásból épül, a híre terjed a nemzetközi médiában is.
Mindenki számára nyitott rendezvény lesz szeptember 16-án Satoshi Nakamoto szoboravatója, amelyre magát a bitcoin atyját is meginvitálták. Ő hozta létre a bitcoint, de az internetes fizetőeszköz mögötti blokklánc-technológiát is. Utóbbi erőssége, hogy egy harmadik fél, például bank bevonása nélkül teszi lehetővé az értékek továbbítását.
Maga Nakamoto névtelenségbe burkolózik, álnevet használ, így a valódi személyazonossága ismeretlen. A kezdeményezők is hangsúlyozták: számukra a legfontosabb a bitcoin mögött álló szellemiség. Ezt fejezi ki a szobor tükröződő arcra is, amelyben bárki magára ismerhet.
A bronz mellszobor egy kapucnis alakot ábrázol majd stilizált arcvonásokkal, egyszerre utalva Nakamotóra és az “internet népére” is. A szobor arca bronz-alumínium ötvözetből készül, amit az alkotók erősen felpolíroznak, hogy tükröződjön.
Gilly Tamás és Gergely Réka szobrászok műve a Graphisoft Parkban, zöld környezetben kap majd helyet, ahová bárki szabadon ellátogathat és megnézheti egy kellemes sétával egybekötve.
Magyar siker, ami az országimázst is alakítja
“Fontos számunkra, hogy a szobor igazi magyar siker legyen, ami az ország imázsát is alakítja” - mondja Györfi András ötletgazda.
A nonprofit alapon épülő szobrot a hazai kriptoközösség legfontosabb tagjai finanszírozták: a Györfi András által szerkesztett KriptoAkadémia.com mellett a MrCoin kriptopénzváltó két tagja, Debreczeni-Raskó Gabriella és Debreczeni Barnabás, valamint Szilágyi Imre, a Blockchain Budapest konferencia szervezője és Kalocsai Kornél, a Blockchain Hungary szakmai szövetség alapítója is csatlakozott.
Az összefogást egy közösségi finanszírozási kampány tette teljessé, ennek során még további 27 szervezet és magánszemély járult hozzá a szobor felépüléséhez.
A magyar szoborról azóta cikkezett már többek közt az entrepreneur.com, a Fox News és számos szakmai oldal is. Maguk az ötletgazdák nyílt levélben fordultak Nakamotóhoz, hogy őt is meginvitálják a saját magáról készült szobor avatójára. Hogy az ismeretlen hős legalább inkognitóban részt vesz-e az eseményen, nem tudni. Az viszont biztos, hogy számos nemzetközi vendég is tiszteletét teszi majd. Aki szeretne csatlakozni, annak nincs más dolga, mint visszajelezni a szoboravató Facebook-eseményén.
Sokan emlékeznek még az immár ikonikussá vált Barbon reklámra, amelyben a rajzfilmfigura Gusztáv a borotválkozással hadilábon álló szomszédjának ajánlja a Barbon borotvahabot. Ha Gusztáv most nem is, de a Barbon visszatér, ugyanis immár országosan is kapható.
Az ikonikus Barbon borotvakrém ismét kapható az ország minden táján. Az újraindított forgalmazás nosztalgikus érzéseket ébreszt a régi Barbon-rajongókban, de a fiatalabb generációk számára is népszerű választás lehet a minőségi borotválkozáshoz. A tradicionális borotválkozási termékek iránti kereslet ugyanis egyre növekszik, ahogy egyre több férfi választja a természetes alapanyagokat és a retró borotválkozási élményt. Egy friss felmérés szerint a borotvakrémet ismerők 85 százaléka azonnal a Barbonra asszociált, ha borotvakrémről volt szó.
A Barbon azonban nem csak a nosztalgia miatt sikeres. Különleges összetevői, mint a klorofill és az antiszeptikus hatású anyagok, segítik a bőr regenerálódását, és kiváló bőrápolást biztosítanak. A Barbont 1949 óta gyártja a Caola Kozmetikai és Háztartásvegyipari Zrt., és mára a férfiak borotválkozási rutinjának meghatározó elemévé vált.
Sajtótájékoztatón jelentette be Kerényi Miklós Gábor, hogy különleges esten dolgozik: az általa rendezett ikonikus musicalek legismertebb dalai csendülnek fel egy előadásba gyúrva. A BEST OF KERO című műsorban 2021. augusztus 22-én egymás után lesznek hallhatóak a Rómeó és Júlia, az Elisabeth, a Rudolf, a Mozart, és a Notre-Dame-i toronyőr részletei, nem mások tolmácsolásában mint Janza Kata, Szabó P. Szilveszter, Kerényi Miklós Máté, csak hogy egy néhány nevet említsünk a sztárművészek sorából.
Közel ötven éves pályafutása alatt most először tesz próbát egy életműkoncert létrehozására KERO.
„Mi lenne szebb befejezése a pandémiának mint egy ilyen gálaest? Ez számomra is egy nagy kísérlet. Ekkora méretű múltidézésben még sosem volt részem, most hat olyan musicalből válogatunk, amelyekre a legbüszkébb vagyok az életművemben. Örömszínháznak neveztem el, mert öröm nekünk alkotóknak és a közönségnek is. Táncosok és érdekes technikai megoldások is várhatóak. Hasonlóan ahhoz, ahogy anno az Operettszínházban sikerre vittük őket” – nyilatkozta a 70 éves Kossuth-díjas rendező, aki valamilyen formában maga is színpadra áll majd a Budai Szabadtéri Színpadon augusztus végén.
A BEST OF KERO című előadásban 2021 augusztus 22-én felcsendülnek az általa rendezett ikonikus musicalek, mint a Rómeó és Júlia, Elisabeth, Rudolf, Mozart, Notre-Dame-i toronyőr részletei, nem mások tolmácsolásában mint Janza Kata, Szabó P. Szilveszter, Kerényi Miklós Máté, csak hogy egy pér nevet említsünk a sztárművészek sorából.
A Budai Szabadtéri Színház színpadán Csillebércen oltási igazolvány nélkül élvezhetőek az előadások. Augusztusban KERO előadása mellett augusztus 14-én a VilàgÍTÓ Csillagaink, az ország legromantikusabb hullócsillaglese, augusztus 13-án a Hullócsillagok éjszakája, az ikonikus zenekar legendákig, augusztus 27-én pedig az EDDA ad elfoglaltságot az érdeklődőknek.
Aki nem akar lemaradni, a nagy érdeklődésre való tekintettel jegyeit a www.jegy.hu-n, valamint a www.jegyexpress.hu-n szerezheti be.