Budapest, te drága!

Tarlós István nyílt levele a főpolgármester-jelölti vitáról-

Lejárt
Részletek
Írta: Budapest.hu
Szülőkategória: Budapest, te drága!
Kategória: Hírek
Megjelent: 2025. február 02
{"id":0}

A BOSCH+BOSCH CSOPORT ÉS A VAJDASÁGI NEOAVANTGÁRD MOZGALOM

Lejárt
Részletek
Írta: er
Szülőkategória: Budapest, te drága!
Kategória: Hírek
Megjelent: 2025. február 02
  • sajtótájékoztató

2019. szeptember 12. – november 17.

A szabadkai Bosch+Bosch Csoport (1969–1976) egyike volt azoknak a művészeti kollektíváknak, amelyek a 60-as években Európa-szerte, de a világ más pontjain is sorra jöttek létre a fiatalok körében. Elsősorban a zenei világban, de más területeken is, mint például a vizuális művészetek tág térközében.

A visszatekintés apropóját az adja, hogy a csoport ötven esztendeje alakult meg, másodikként a hasonló kollektívák közül Jugoszláviában.

A kiállítás közel 500 műtárgy bemutatásával ad átfogó képet a vajdasági neoavantgárd mozgalomról, bepillantást kínálva a 60-as és a 70-es évek hasonló törekvéseibe a Vajdaságban, valamint a megelőző korszak helyi előzményeit is megismerhetik a látogatók.

A retrospekció a zágrábi Avantgárd Múzeum – Marinko Sudac Gyűjtemény jóvoltából és egyéb forrásokból kerül közönség elé, első ízben mutatva be a csoport teljes ívű, kivételesen összetett opusát. A Csernik Attila, Ladik Katalin, Kerekes László, Slavko Matković, Szalma László, Szombathy Bálint és Ante Vukov munkásságának központi elemeit feldolgozó kiállítás a későbbiekben horvátországi, szerbiai és csehországi helyszíneken valósul meg.

A 60-as és a 70-es évek magyar művészeti progressziójának meghatározott sejtjeivel is kapcsolatokat ápoló szabadkai Bosch+Bosch Csoport arculatára jelentős mértékben rányomta bélyegét a határváros kettős kulturális identitásának és nyelvhasználatának a tudata. A kollektíva tolmácsolta a korai magyar avantgárd nemzetközi értékeit a délszláv térség felé, miközben ez utóbbi kortárs törekvéseiről a magyarországi művészeti társadalom felé tudósított. Közvetítő szerepét 1976-ig terjedő fennállásának folyamán mindvégig küldetésként értelmezte.

A magyar főváros közönsége egy nyelvi és műfaji szempontból érdekfeszítően gazdag történeti anyagot ismerhet meg, amelynek elágazásaiban ott találjuk a városi és a természeti környezetben végbevitt művészi beavatkozásokat, a tájművészetet (land art), a szegényes művészetet (arte povera), a projektművészetet (project art), az írott és a grafovizuális költészetet, a szöveges és fogalmi típusú konceptuális művészetet, a vizuális jeltant, a művészi képregényt, a hangköltészetet, a magatartásművészetet (behavioural art), az akcióművészetet, a művészi performanszot, a küldeményművészetet (mail art) és a művészkönyv műfaját.

Kiállító művészek:

BOSCH+BOSCH csoport
CSERNIK Attila, KEREKES László, LADIK Katalin, Slavko MATKOVIĆ, SZALMA László SZOMBATHY Bálint, Ante VUKOV

KÔD Csoport
Slavko BOGDANOVIĆ, Mirko RADOJIČIĆ, Slobodan TIŠMA, Peđa VRANEŠEVIĆ
valamint

ÁCS József, Vladimir KOPICL, PETRIK Pál, Bogdanka POZNANOVIĆ, Verbumprogram

Kurátor: Dorotea FOTIVEC, SZOMBATHY Bálint
Koncepció: Marinko SUDAC

A kiállításhoz kapcsolódóan a Ludwig Múzeum a magyarországi Vajdasági Baráti Egyesülettel közösen „Busszal a múzeumba” címmel egy oktatási projektet is szervez, amelynek keretében több száz vajdasági középiskolás és egyetemista budapesti látogatását teszi lehetővé és szervezi meg. A diákok a program keretében egy egynapos kirándulásra érkeznek Budapestre, ahol a kiállítás megtekintése mellett múzeumpedagógiai workshopon is részt vesznek. A foglalkozások magyar szerb és angol nyelven zajlanak.

A projekt támogatója a Vajdasági Baráti Egyesület és a Copy Depot

A kiállítás a zágrábi Avantgárd Művészeti Kutatóintézet és a Marinko Sudac Collection együttműködésével valósul meg.

S/ALON BUDAPEST 2019

Lejárt
Részletek
Írta: er
Szülőkategória: Budapest, te drága!
Kategória: Hírek
Megjelent: 2025. február 02
  • sajtótájékoztató

Újra életre kelnek a magazinok oldalai!

140 varázslatos enteriőr, nyolc formabontó installáció, hazai és nemzetközi prémiumgyártók, fiatal tervezőcsapatok, rengeteg profi szakember és egy lélegzetelállító kiállítás egyenesen a Milánói Design Hétről. 2019-ben ismét megnyitja kapuit Budapest design Paradicsoma: ha szívesen lapozgatod a lakberendezési magazinok oldalait, ha a designkultúra rabja vagy, esetleg éppen most szeretnéd újjávarázsolni az otthonodat, akkor a szeptember a te hónapod! Merülj el a színek és a formák rendhagyó világában a tavaly nagy sikerrel debütált S/ALON BUDAPEST lakástrend kiállításon. Ne maradj ki az ősz legizgalmasabb eseményéből, szeptember 20-22. között neked is köztünk a helyed!Három napra egy óriási ötletmegosztó bemutatótérré változik a Budapest Aréna a S/ALON BUDAPEST tervezői csapatának jóvoltából. Az immáron másodízben megrendezett lakástrend kiállításon a lakberendezők és belsőépítészek által megtervezett dúsan díszített, kifinomult formavilágú, időnként meghökkentőenteriőrök nyújtanak majd inspirációt a design rajongóinak. Az idei rendezvény legnagyobb durranása garantáltan Marc Ange An Extraordinary World, azaz ’Egy rendkívüli világ’címet viselőkiállítása lesz. Az egykor luxusautók tervezésével foglalkozó francia-olasz művész lélegzetállító bútordarabokat helyez el olyan terekben, melyek egy rég elfeledett, szinte gyermeki álom ködös emlékét idézik vissza. Akiállítás a 2019-es Milánói Design Héten indult hódító útjára, most pedig Budapestre érkezik a varázslatos menedék. A magával ragadó enteriőrben olyan mágikus bútordarabok kapnak helyet, melyek a tervezőgyermekkori félelmeiből, álmaiból és friss élményeiből táplálkoznak.„Marc Ange lenyűgöző kiállításával, amely hidat képez művészet és design között, közelebb szeretnénk hozni a látogatókhoz korunk egyik legizgalmasabb tervezőjének lenyűgöző darabjait. Testközelből csodálhatják meg a látogatók a formabontó tárgyakat, aminek hatása szemléletformáló lehet a jövőbeni választásaikat illetően. Szeretnénk bátorságra ösztönözni az embereket, hiszen az individualizmus korában egy testreszabott környezet mind színek, formák vagy felületek tekintetében nagy hatással lehet az életminőségünkre. Egy elsőre bizarrnak tűnő bútor vagy tárgy például nagy örömet hozhat az életünkbe, ha tudunk vele azonosulni és bízunk benne, hogy fel tudjuk kelteni az igényt egy merészebb, körültekintőbb szelekcióra a design kultúra átfogóbb megismertetésével, ami a S/ALON BUDAPEST egyik fontos küldetése –foglalja össze a S/ALON BUDAPEST művészeti vezetője, Szendrey Zselyke, majd hozzáteszi: a designrajongók személyesen is találkozhatnak a művésszel az eseményen.”

Az idei S/ALON BUDAPEST kiállításon a 2018-ban kitűzött minőségi tervezés és progresszív szemlélet értékeit viszik tovább a szervezők, és emelik új szintre. Számtalan tervezővel és új hazai márkával bővül a kiállítás csapata, emellett külföldi szereplők is csatlakoznak a rendezvényhez. A Lakberendezők Országos Szövetsége (LOSZ) szakmai partnerként a S/ALON kreatív csapatával karöltve idén életre kelt nyolc lenyűgözőlakberendezési designstílust.„Idén úgynevezett élő moodboardokkal szeretnénk meglepni a hazai designrajongókat. Ezek a hangulatmontázsok egy-egy stílus esszenciáját ragadják meg egyetlen képbe sűrítve: tehát színek, hangulatok, minták, anyagok, főbb bútorok, textíliák, dekorációs elemek, világítótestek összessége. Olyan lesz, mintha egy életnagyságú lakberendezési magazin fotóit nézegetnénk, igazi inspirációs utazás –ismerteti Ács Erzsébet, a LOSZ elnőke.A S/ALON BUDAPEST csapata folyamatosan figyelemmel kíséri az aktuális trendeket és megoldásokat, céljuk, hogy a nemzetközi szinten tapasztalt tendenciákat közérthető, mégis formabontó módon tálalják a hazai közönség számára. „Inspirációt szeretnénk nyújtani a szakmabelieknek és az érdeklődő látogatóknak egyaránt, emellett küldetésünknek érezzük, hogy megfelelő platformot biztosítsunk nem csupán a nagymúltú márkák, de a feltörekvő, fiatal tehetségek számára is”–szögezi le Szendrey Zselyke.E két cél egyesítésével 2019-ben tervezői pályázatot hirdettek, melynek témája a maximalista esszencia: egy eklektikus, merész stílus, mely az elmúlt években a prémium bútormárkák újdonságaitól a designstúdiók komplex projektjein át az egész világot bejárta. A kiválasztott 12 nyertes megvalósíthatja egyedi tervezői koncepcióját az eseményen megjelenőkiállítók termékeinek felhasználásával, önálló enteriőrökben.A fiatal tehetségek munkáinak felvonultatása azonban nem ér véget ezzel: a kiállítás kiemelt szakmai partnereként a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) idén is 26 hazai tervezőt és márkát támogat a megjelenésben. A Hello Magyar Design program elnevezésűkezdeményezés alapjait az első, 2018-as S/ALON-on fektették le, a résztvevőalkotók egy része pedig a Milánói Design Héten is bemutatkozási lehetőséget kapott.Felkészültél az inspirációs utazásra? 2019. szeptember 20-22. között új dimenziók nyílnak az enteriőrdesign világában. Jegyezd fel a dátumot, és gyere el Magyarország egyetlen nagyszabású lakástrend kiállítására, a Budapest Arénába.

A 79. OMÉK-on lesz a Hungaricool élelmiszer innovációs verseny döntője

Lejárt
Részletek
Írta: er
Szülőkategória: Budapest, te drága!
Kategória: Hírek
Megjelent: 2025. február 02

Szokatlan ízkombinációk és újszerű termékötletek a SPAR-Hungaricool termékinnovációs verseny legjobbjai között

A magyarországi kiskereskedelemben egyedülálló, új kezdeményezés során az áruházlánc  az Agrármarketing Centrum szakmai támogatásával a legkiválóbb hazai élelmiszeripari innovációkat kereste az egész országból.  A szeptember 28-i budapesti döntőn a szakmai zsűri által legjobbnak ítélt termékekkel a vásárlók már jövőre találkozhatnak a hazai INTERSPAR áruházakban. A nagy sikerre való tekintettel és a sok kitűnő pályamunka miatt a szervezők a verseny folytatását tervezik.

Egyedülálló a hazai kereskedelemben a SPAR és az Agrármarketing Centrum (AMC) szakmai együttműködésével zajló, a hazai termékinnovációkat segítő kezdeményezés. A verseny két hónapja során a szervezők kreatív, a fenntarthatóságot is szem előtt tartó, a magyarországi piacon már fellelhető, de széles körben nem elérhető élelmiszereket kerestek. A pályázat útján kiválasztott nyertes termékek 2020-ban a 34 magyarországi INTERSPAR áruház polcaira kerülnek.

A verseny döntőjére a 2019. szeptember 26-29-i Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK) szombati napján kerül sor a HUNGEXPO területén. A szeptember 28-án zajló izgalmas véghajrá során a versengő csapatok nyilvános termékbemutatókat és prezentációkat tartanak, - a döntőnek az „A” pavilon pódium színpada biztosít helyet. A szintén az „A” pavilonban megtalálható SPAR standon az érdeklődők betekintést nyerhetnek a vállalat SPAR enjoy márkájának késztermék-kínálatába, megismerhetik a SPAR Életmód program legjobb termékeit és az idén 15 éves Regnum Húsüzem és Oktatóközpont néhány finomságát is.

Az áruházlánc az alapítása óta aktívan segíti a hazai termékek piacra jutását. A vállalat mindig is fontosnak tartotta, hogy a termékkínálata kialakításában kiemelt szerephez jussanak a magyar termelők, gyártók és feldolgozók: a SPAR hazai beszállítóinak aránya 95%-os, egyes termékcsoportok esetében pedig kizárólag Magyarországon előállított árukat forgalmaznak.

A megmérettetést óriási érdeklődés kísérte, a versenyre ugyanis 269 terméket neveztek be. Az előzetes várakozásokat felülmúló nagyszámú munkát tapasztalt szakemberekből álló zsűri értékelte, akik többek között az élelmiszer- és ital-előállítás területén éppúgy járatosak, mint a környezetbarát technológiák alkalmazása vagy a szállítás terén. A zsűri munkájában az AMC részéről Giczi Gergely ügyvezető-helyettes és Szakter Réka kiállítás- és rendezvényszervezési irodavezető vett részt, a SPAR képviseletében pedig Heiszler Gabriella ügyvezető igazgató, Várkonyi Krisztina beszerzési cégvezető és Bene Nikoletta marketingvezető működött közre.

A versenybíróság a versenyző csapatok projektjeit elsősorban az innovatív jelleg, a csomagolás milyensége és a piacképesség alapján rangsorolta 1-től 5-ig. A döntési szempontrendszerben nagy jelentőséggel bírt, hogy az adott termék mennyire érdekes, különleges és egészséges, előállítása során új technológiai eljárásokat alkalmaznak, vagy összetevőiben egyedi megoldásokat tartalmaz. Sokat számított a csomagolás környezettudatossága, divatossága és felhasználóbarát jellege is. A termék piacképességének vizsgálatakor pedig figyelembe vették – a kóstolói és kipróbálói vélemények alapján – a várható vásárlói élményt is.

A kezdeményezést szervező SPAR és AMC elégedett a verseny színvonalával. A fokozott érdeklődés és a változatos termékfejlesztések biztató képet mutatnak a magyarországi élelmiszer-kereskedelem és termékfejlesztés jövőjét illetően. A magyar termelők és gyártók kellően ötletgazdagok, és jó ütemben mozdulnak együtt a változó fogyasztói igényekkel. A vállalat és a szervezet ezért folytatni kívánja a termékinnovációs versenyt, hogy a gyümölcsöző együttműködéssel is hatékonyan segítse a hazai élelmiszeripar fejlődését.

„A minőségi magyar élelmiszerek egyre nagyobb teret nyernek az áruházainkban, ezáltal járulunk hozzá a hazai agrárium és feldolgozóipar fejlődéséhez. Az idei Hungaricool by SPAR innovációs verseny az Agrármarketing Centrum szakmai támogatásával is ezt a célt szolgálja, amelynek köszönhetően jövőre több új és eredeti magyar élelmiszertermékkel találkozhatnak hipermarketeink vásárlói. Nagyszerű eredményként értékelhetjük a közel 300 versenyrésztvevőt, amely arra is garancia, hogy hosszabb távú potenciállal rendelkezik a magyarországi élelmiszer-kereskedelmi ágazat” – mondta Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország ügyvezető igazgatója.  

„Az Agrármarketing Centrum a kezdeményezéssel a hazai élelmiszeripari kis- és középvállalkozói szektor innovációs tevékenységét szeretné ösztönözni, az exportképes élelmiszeráruk körét igyekszik bővíteni, illetve mindezek által a teljes magyar élelmiszeripari kivitelt kívánja támogatni. Sikerként könyvelhetjük el, hogy a termékinnovációs versenyre nagy számban jelentkeztek, és számos egyedi és kiváló terméket láthattunk” – tette hozzá Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese.

A verseny hivatalos weboldala: http://www.hungaricool.hu/

 

 

 

Ötmilliárdos kapuzárási pánik Újpesten

Lejárt
Részletek
Írta: index.hu
Szülőkategória: Budapest, te drága!
Kategória: Hírek
Megjelent: 2025. február 02
hujpn Eddig nem volt adósság, most, hogy már nem sokáig lehet felvenni, lesz.

Rekordnevezés a fóti Nemzetközi Díjlovas Versenyre és Világkupa-fordulóra

Lejárt
Részletek
Írta: er
Szülőkategória: Budapest, te drága!
Kategória: Hírek
Megjelent: 2025. február 02
  • sajtótájékoztató

                        

                                                                                                                                                                                                                     

A Magyar Lovasterápia Szövetség Nemzetközi és Nemzeti Díjlovas Versenye CDI-W/ CDI3*/ CDIJ/CDIY/CDIP és

Lovasterápiás Versenye Fóton.

A Magyar Lovasterápia Szövetség a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat védnökségével és támogatásával 2019. szeptember 27-29. között, immáron tizenötödik alkalommal rendezi meg nemzetközi és hazai Díjlovas Versenyét és Lovasterápiás Versenyét.  Idén a Díjlovas Verseny két versenyszáma egyben Világkupa-forduló is lesz. A rendezvény főtámogatója az OTP Bank Nyrt., kiemelt támogatók az ELMŰ-ÉMÁSZ, az Emberi Erőforrások Minisztériuma, a Mercedes-Benz Hungária Kft. és a Hewlett Packard Enterprise.

Helyszín: NGYSZ Lovasterápiás és Oktató Központja

        2151 Fót, Vörösmarty tér 2.

A verseny időpontja: 2019. szeptember 27-29. (péntek-szombat-vasárnap)

Az előző évekhez hasonlóan idén is nemzeti és nemzetközi keretek között zajlik a Díjlovas Verseny. Az idei nemzetközi díjlovas versenyre – melynek két versenyszáma most Világkupa-forduló is lesz – 80 lóval neveztek hazai és külföldi sportolók.

A három nap alatt a programban 26 versenyszám szerepel, 19 nemzet 73 lovasa  méri össze a tudását. Ebből a világkupa fordulóra, mely a nagydíjból és a nagydíj kűrből áll, 25 induló jelentkezett, ami új rekordnak tekinthető.

A versenyen olyan neves lovasok is indulnak, mint Jessica von Bredow-Werndl, aki az idei Európa Bajnokságon csapatban aranyérmet, egyéniben bronzérmet nyert. Jelenleg a világranglista 5. helyén áll.

A svéd színekben versenyző, félig magyar származású Patrik Kittel eddig három olimpián vett részt, melyeken csapatban 4-5. helyezéseket szerzett, és jelenleg a világranglista 13. helyén áll. A német Alexander Matthias Rath a 2010-es világbajnokságon csapatban bronzérmet nyert, egyéniben 13. helyezett volt.

A hazai versenyzők között nagykörben Nébel Viktória, Schmidt Anita és Losonczy Anikó indulnak.

A korábbi évekhez hasonlóan a nemzetközi versenyen többek között Szent György-díj, Intermediate I., Intermediate I. Kűr, Intermediate II., Nagydíj, Nagydíj Special, valamint Nagydíj Kűr versenyszámokat rendeznek.  A Nemzeti Díjlovas Verseny résztvevői nehéz, közép és könnyű osztályú díjlovas kategóriában indulnak.

A Nemzetközi Díjlovas Verseny összdíjazása 9.600 euró, a Nemzeti Díjlovas Versenyé 800.000 Ft.

A Lovasterápiás Versenyre idén 171 induló jelentkezett – látás- és mozgássérültek, hiperaktív, tanulásban és értelmileg akadályozott gyerekek.

A terápiás versenyek összdíjazása 5.000.000 millió Ft.

Idén is sor kerül a Díjlovagló Parasport versenyszámra, mely egyben a mozgásukban akadályozott felnőtt lovasok számára Országos Bajnokság is lesz.

Minden versenyzőt és érdeklődőt szeretettel várunk ingyenes rendezvényünkön!

A díjlovas és lovasterápiás versenyről bővebb információ:  http://cdi-fot.lovasterapia.hu/

Az MLTSZ munkájáról bővebb információ a www.lovasterapia.hu oldalon található.

 

 

                                                                                                       

                                                                                                                                                                                                                                            

                                                                                                                                                                                                                                            

Félmilliárd futólépés Budapesten

Lejárt
Részletek
Írta: er
Szülőkategória: Budapest, te drága!
Kategória: Hírek
Megjelent: 2025. február 02
  • sajtótájékoztató

Title

Egy egészen elképesztő rekord, félmilliárd futólépés is „összegyűlhet“ szeptember utolsó hétvégéjén, Magyarország legnagyobb létszámú szabadidősport eseményén, a SPAR Budapest Maraton® Fesztiválon.

Szerdán délelőtt Budapesten, a Fortuna rendezvényhajón tartották meg a 34. SPAR Budapest Maraton® sajtótájékoztatóját, amelyen jelen volt többek között Novák Katalin család- és ifjúságügyért felelős államtitkár, Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője és Kocsis Árpád, a rendező Budapest Sportiroda ügyvezető-versenyigazgatója.
A kétnapos futófesztiválra 2019. szeptember 28-án szombaton és 29-én vasárnap kerül sor Budapesten. Európa egyik legszebb és leglátványosabb útvonala a Duna két partján vezet, át az Alagúton és a Margitszigeten, csodálatos világörökségi panorámában. A rajt és a befutó helyszíne a Pázmány Péter sétányon, az ELTE Lágymányosi Campus előtti útszakaszon lesz.
Az eseményre kilencven ország csaknem ötezer külföldi futóját várják, akik a kísérőkkel együtt több mint negyvenezer vendégéjszakát töltenek itt és csaknem két és félmilliárd forintot költenek el fővárosunkban. A legtöbben az idén is a britek, a franciák és a németek érkeznek hozzánk, de ebben az évben jelentősen emelkedett a brazil futók nevezése is.
A SPAR Budapest Maraton® Fesztivál első napján, szombaton a családi futásoké lesz a főszerep, jó néhány futamban, különféle versenytávokon: A Landliebe (10 km), a SPAR 5+10 KM, a Riska Minimaraton (5 km), az Erste Maratonka, a NESTLÉ Családi Futás és a SPAR 4x2 kilométeres váltófutás mellett a SPAR enjoy. Gyaloglás keretében gyalogolni is lehet majd ezen a napon. Különleges esemény lesz ezen a napon a FODISZ Esélyegyenlőségi futam is, amelyen több mint ötszáz mozgás-, látás- vagy mentális képességeiben sérült fiatal, gyermek indul neves élsportolókkal, művészekkel, közéleti személyiségekkel együtt.
Novák Katalin, az Emberi Erőforrások Minisztériumának család- és ifjúságügyért felelős államtitkára elárulta, ismét résztvevőként lesz jelen a fesztiválon.
„Hosszú évek óta mindig igyekszem részt venni a családommal ezen az eseményen, három évvel ezelőtt személyesen is teljesítettem a maratont, ma már ez számomra is hihetetlennek látszik – mondta Novák Katalin. – De ez a fesztivál nemcsak a maratonról szól, nemcsak azokról, akik negyvenkét kilométert tudnak teljesíteni, itt mindenki megtalálhatja a neki leginkább megfelelő távot, itt együtt mozoghat a család, s amikor közösen mozgunk a gyerekeinkkel, a párunkkal, az összekovácsol bennünket, miközben az egészségünkért is teszünk. Ráadásul ezen a fesztiválon a családi együttlét mellett Budapest szépségeit is megcsodálhatjuk futás közben. A programból nekem az a váltó a kedvencem, amikor két kilométeres köröket lehet futni, én lefutom a nyolc kilométert, miközben a három gyerekem és a férjem váltják egymást. Legalább öt olyan miniszterünk van a kormányban, aki rendszeresen fut, akár hosszabb távokat is, de egyébként is vallom, hogy a legtöbb ember hosszútávfutó, csak még nem futott olyan messzire, hogy ez kiderüljön…“
A fesztivál második napján, szeptember 29-én vasárnap reggel kilenc órakor rajtol majd a SPAR Budapest Maraton®, amelyet egyéniben, párban vagy a Tolle UHT Maratonstaféta keretében négy fős váltóban is lehet teljesíteni, de a maratonisták mellé kapcsolódnak majd be a Real Nature 30 kilométeres futás résztvevői is.
Kocsis Árpád, a Budapest Sportiroda ügyvezető-versenyigazgatója egy idézettel kezdte mondandóját:
„A maratonon nem harcolnak nemek, vallások és bőrszínek, nem versengenek nemzetek. Nincs utálat és gyűlölet, előre senki sem ítél, mind egyenlő, aki csak elindul, s mind győztes, aki célba ér – ez a New York Marathon szlogenje. Nagyon szeretem ezt az idézetet, hiszen itt nem csak egy futóversenyről, hanem a maratonról van szó. Ez egy óriási kihívás, amely megfelelő felkészüléssel minden ember számára teljesíthető. A SPAR Budapest Maraton® – a tavaszi Vivicittával együtt – egyébként is kiemelkedik a hazai futóesemények közül, hiszen a résztvevők létszáma meghaladja a harmincezer főt.“
Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője mindenkit a személyes részvételre buzdított, akár futóként, akár szurkolóként.
„A SPAR Magyarország büszke arra, hogy immár 2008 óta a legnagyobb magyarországi szabadidősport eseményének, a több tízezer embert megmozgató futófesztiválnak névadó főszponzora lehet, hiszen a vállalat alapértékei közé tartozik az egészséges életmód népszerűsítése és a társadalmi szerepvállalás – mondta Maczelka Márk. – A SPAR Budapest Maraton® Fesztivál harmincnegyedik alkalommal is többféle lehetőséget kínál, hogy szeptember utolsó hétvégéjén erőnlétünket próbára tegyük. A budai Pázmány Péter sétányon, a rajt és cél területén a SPAR nemcsak a futókat, hanem a szurkolókat is szeretettel várja standjainál.“

Ide hozzuk a játszóteret!

A SPAR saját húsüzeme, az idén tizenöt éves Regnum Húsüzem és Oktatóközpont ismét hot-doggal és csípős debrecenivel várja a versenyzőket és szurkolókat. A sétányon a meleg ételek mellett szomjoltókkal – többek között SPAR Verde ásványvízzel – fogadják a vendégeket. A SPAR a futófesztiválon is együttműködik stratégiai partnerével, a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal, közösen támogatják az „Ide hozzuk a játszóteret!” programot. A szervezet mozgó játszóterei az ország több mint háromszáz kistelepülésére viszik el a játék örömét, hogy a legszegényebb családok gyermekei is megismerhessék azt. A vállalat a standja teljes bevételét felajánlja a Magyar Máltai Szeretetszolgálat játszótér- programjára a rendezvényt követően.
A névadó főszponzor a Pázmány-sétányon az egyik sátránál a SPAR Életmód programot is népszerűsíti. A rendezvényre látogatók – az egészségtudatos életvitellel kapcsolatos – saját márkás finomságokat kóstolhatnak meg, játékokban vehetnek részt és a SPAR szakértőitől válaszokat kaphatnak a minőségi táplálkozással, vagy akár a sportolással kapcsolatos kérdéseikre.

Mesés segítség

A futófesztiválon – akárcsak az elmúlt években – a SPAR és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat közösen gyűjt mesekönyveket a rászoruló gyermekeknek. A szervezők a SPAR standja melletti Máltai sátorhoz várják a már nem használt, de jó állapotú mesekönyveket mindenkitől, aki megteheti, hogy segítsen.

Fut az egész család

A sajtótájékoztató vendégei között volt Klemné Zabó Ágnes háromgyermekes futó édesanya is, akinek az egész családja rajthoz áll a jövő hétvégén. A férj a tizenkét éves Zoéval, a tizenhat éves Barnával és a tizenkilenc éves Kristóffal a négyszer két kilométeres SPAR váltóban fut, Ági pedig – aki egyébként a BSI tárnoki futónagykövete – a vasárnap a harminc kilométeres távot teljesíti majd.
„Több mint tíz éve részese vagyok ennek a futófesztiválnak, a gyerekeim a születésük óta valamilyen formában mindig részt vesznek ezen az eseményen. Szombaton a férjemmel ők futnak és én szurkolok, vasárnap pedig megcseréljük a szerepeket” – fogalmazott Klemné Zabó Ágnes.

Ilyen sem volt még: (Futó)körkapcsolás

Különleges „küldetésre” vállalkozik Náray Balázs, a Kossuth Rádió riportere, aki 1996 óta futóként is rendszeres résztvevője a Budapest Sportiroda versenyeinek, igazi félmaraton-specialista, de a futóeseményekről riporterként is gyakran beszámol. Ezúttal a két tevékenységet „össze is fűzi”: szeptember 28-án szombaton mind a hat egyéni versenytávon elindul és azokról élőben közvetít a Kossuth Rádió hallgatóinak!
„A futás közösségi élményét próbálom majd megmutatni a futások során, hiszen ha valaki csak két kilométert fut életében először, számára az olyan, mint a maraton. Az ötórás műsorfolyam keretében szeretném a hallgatóknak megmutatni a futók világát” – árulta el Náray Balázs, aki mellesleg vasárnap – immár riportok nélkül – a harminc kilométeres távot is teljesíti majd.

Tudtad, hogy…
…15 versenyszámban több mint 30 ezer nevezőt várnak a szervezők a SPAR Budapest Maraton® Fesztiválon? Így összejöhet az elképesztő, félmilliárd futólépés!
…Magyarország több mint 1000 településéről érkeznek futók a versenyre, a legtöbben Budapestről, illetve Pest, Fejér, Bács-Kiskun és Győr-Moson-Sopron megyéből indulnak?
…a világ 90 országából több mint 5000 külföldi futót várnak? A futóturisták kísérőkkel együtt több mint 40 ezer vendégéjszakát töltenek nálunk, s több mint 2,5 milliárd forintot költenek el.
…a legtöbb külföldi futó az Egyesült Királyságból érkezett, de sok francia és német futó is Budapestet választotta? Meglepő mértékkel emelkedett a brazil futók nevezése.
…a maraton magyar csúcsai egyaránt több mint két évtizedesek? A nők rekordját Földingné Nagy Judit (2:28:50, Berlin, 1996), a férfiakét Szűcs Csaba (2:12:10, Párizs, 1993) tartja.
…a maraton világcsúcsa már alaposan megközelítette az „áttörhetetlennek“ vélt kétórás időt? A kenyai Eliud Kipchoge a tavalyi berlini maratonon állította fel az elképesztő 2:01:39-es időt. A női világcsúcs hosszú ideje „érintetlen“: a brit Paula Radcliffe 2003-ban Londonban futotta (2:15:25).
…akár Budapesten is születhetnek rekordok, hiszen a versenyt a Maratonok és Hosszútávfutó versenyek Nemzetközi Szövetsége (AIMS) által hitelesített, 42.195 méteres pályán rendezik majd meg? Tavaly Józsa Gábor (2:20:21) és Szabó Tünde (2:42:47) volt a leggyorsabb a SPAR Budapest Maratonon®, amely egyben a táv magyar bajnoksága is volt.
…a jótékony futók (14 szervezet 1500 futója) ezen a napon 26–27 millió forintot próbálnak meg összegyűjteni?
…több mint 1100 futó először próbálkozik a 42,195 kilométeres táv teljesítésével?
…Lengyel László Ottó személyében egy olyan futó is lesz a mezőnyben, aki már 30 alkalommal teljesítette a Budapest Maraton távját? Mellette 35 olyan futó is rajthoz áll, aki már legalább 20-szoros teljesítő ezen a versenyen.

…a legidősebb egyéni maratoni induló, a budapesti Richter Ferenc és a német Jürgen Kuhlmey 81 évesen vág neki a távnak? A nőknél a 70 éves Dobó Katalin és a svájci Danielle Heiz lesz a legidősebb maratonista. Az 5 kilométeres Risaka Minimaratonon a 86 esztendős Kenyér Imre is indul, ő lehet a fesztivál legidősebb futója.
…a fesztivál legaktívabb korcsoportja a 26 és 40 év közöttieké (43 százalék), de nagy sikere van a „Fuss 42 kilométert 42 évesen!“ akciónak is, amelynek keretében 207 futó indul jövő vasárnap.
…az eseményről 11:00 és 13:30 között élő közvetítést sugároznak a Sport 2 televízióban, a www.futanet.hu oldalon pedig 8:45 és 15:00 között lesz élő stream látható?
…35 zenei pont várja a futókat a verseny útvonalán? Klasszikus zene, rock, jazz, népzene, blues, a’capella kórus, DJ-k és dobosok adnak majd újabb lendületet a futók számára.
…a rendező Budapest Sportiroda nagyot lép a zöldebbé válás felé: a BSI Sport nevű mobilapplikáció segítségével jövőre teljesen megszünteti a papír alapú kiadványokat, szórólapokat a versenyein? Az applikáció kiváltja a korábbi műsorfüzetet, ezzel 1010 kilogramm papírt spórol meg idén a BSI!
…több mint 60 ezer liter víz, 7000 liter Gatorade, 1600 liter Pepsi Cola, 300 kilogramm szőlőcukor, 33 ezer darab banán, 9000 szivacs, több mint kétszáz mobil illemhely és négy zuhanykonténer várta a futókat a frissítő állomásokon és a célterületen?
…hét szakmai – informatikus, jogász, közgazdász, orvos, mérnök, pedagógus és média – bajnokságra került sor a félmaratoni távon? Az esemény része az Olimpiai Ötpróba sorozatnak, a „Fut a cég“ keretében több mint 500 cég nevezett, a „Fut a színház“ is népszerű, többek között az Operaház, az Örkény Színház, a Centrál Színház, az Operettszínház, az Új Színház, a Kolibri Színház, a Nemzeti Táncszínház, a Játékszín ás a Müpa színeiben legalább 20 színházi csapat indul a váltókban.

 

Jön a Sportmarketing Díj

Lejárt
Részletek
Írta: er
Szülőkategória: Budapest, te drága!
Kategória: Hírek
Megjelent: 2025. február 02
  • sajtótájékoztató

 

A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata idén egy hiánypótló kezdeményezést indít útjára hazánkban, megszervezi az első, magyar Sportmarketing Díjat.

Ha volt együttműködése, aktivitása sportolóval, sportszervezettel vagy sporteseménnyel, most mutassa meg a kampányát!

Az idén első ízben kihirdetésre kerülő Sportmarketing Díj kiváló felületet és alkalmat ad arra, hogy a legjobb hazai sportmarketing együttműködések megmérettessék magukat. Emellett a már megvalósult, sikeres hazai példákon keresztül a kommunikációs szakemberek megismerhetik a sportmarketing és sportszponzoráció legkiválóbb kampányait, és ezek üzleti jelentőségét.

A Sportmarketing Díjjal hagyományt szeretne teremteni a Tagozat, emellett az ESA (Európai Szponzorációs Szövetség) nemzetközi kategóriáinak és sztenderdjeinek alkalmazása révén egy olyan visszajelzést, és egyben felületet biztosítani a magyar sportmarketing piacnak, amely a nemzetközi színtéren is megállja a helyét. A Sportmarketing díjra négy fő kategóriában lehet pályázni. A négy kategória közül pedig a három ESA kvalifikációs kategóriák győztesei közül kerül ki azaz egy legjobb pályázat, aminek lehetősége lesz a “Best of Europe Díjon”, nemzetközi színterén is megmérettetni magát.

A Sportmarketing díjra 2019. november 15-ig lehet beadni a pályázatokat, a 2018. január 1. és 2019. október 31. között megvalósult sportmarketing kampányokkal és együttműködésekkel.

Nemzetközi kitekintés és lehetőségek.

Legyen az ön sportmarketing kampánya, aki képviselheti hazánkat a rangos Best of Europe Díjon!

A MMSZ Sportmarketing Tagozata edukációs törekvése okán és azon okból kifolyólag, hogy felületet biztosítson a hazai sportmarketing szakma legjobbjainak, az év elején megállapodást kötött az Európai Szponzorációs Szövetséggel (ESA). „Az ESA-val való együttműködés kulcsfontosságú lehetőség számunkra abból a szempontból, hogy nemzetközi kitekintéshez és know-how-hoz juttassuk a magyar marketing szakembereket.” – mondta Nagy László, az MMSZ Sportmarketing Tagozatának elnöke. Ez nem képzelhető el egy olyan esemény nélkül, mint a most megrendezésre kerülő Sportmarketing Díj, ahol a legjobb sportszponzorációk, a legértékesebb sportolók és sportszervezetek, valamint események mérhetik össze tudásukat. “Tavaly többek között Jéghoki VB-t rendezett Magyarország és az EHF Final Four-nak is az otthont adtunk. Idén hazánkban került megrendezésre a Vívó VB, az Öttusa VB, és a Kajak-Kenu VB is, de több világkupa eseményt is szerveztünk. Ezek az említett események - a teljesség igénye nélkül - mind-mind olyan potenciális lehetőségek, amelyek révén a márkák jelentőségteljes tartalmat és felületet tudnak adni a piaci törekvéseiknek. Így a Tagozatunk bízik abban, hogy az egyéni sportszponzorációs együttműködések mellett, sportesemények és sportprojektek kampányai is szép számmal indulnak majd a megmérettetésen.” – zárta gondolatmentét Nagy László.

Németh Ottó, az MMSZ Sportmarketing Tagozatának alelnöke és a Sportmarketig Díj zsűri elnöke véleménye szerint, “Ez a díj kétségkívül egy hiánypótló kezdeményezés hazánkban. Hagyományt szeretnénk teremteni a díjjal. Bízunk benne, hogy a jó példák kiemelésével, szakmailag egy elengedhetetlen igazodási ponttá válik a díj a sportmarketingben, ezzel is segítve a további fejlődést.  Egyben lehetőséget teremtünk a magyar projekteknek a nemzetközi piacokon való megmutatkozásra, és ezzel kaput is nyitunk a “Best of Europe”, vagyis egyik legnagyobb európai szponzorációs díj felé.”

A magyar Sportmarketing Díj keretén belül minden kategóriában kihirdetésre kerül shortlist a legjobb pályamunkákból. A zsűri, 10 fős nemzetközi és hazai marketing szakemberekből álló grémium, akik értékelik majd a pályaműveket, pontozásuknak megfelelően lesz bronz, ezüst és arany díjas.

További információk a Sportmarketing Díjról és a pályázati feltételekről a

http://sportmarketingsummit.hu oldalon található.

November 15-ig várják a pályázatokat a Sportmarketing Díjra!

Lejárt
Részletek
Írta: er
Szülőkategória: Budapest, te drága!
Kategória: Hírek
Megjelent: 2025. február 02
  • sajtótájékoztató

                   

Ha volt együttműködése, aktivitása sportolóval, sportszervezettel, vagy sporteseménnyel, most mutassa meg a kampányát!

 

A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata idén egy hiánypótló kezdeményezést indított útjára hazánkban. Kihirdette az első, magyar Sportmarketing Díjat, melyre november 15-ig várják a pályázatokat.

A kihirdetésre került Sportmarketing Díj kiváló felületet és alkalmat ad arra, hogy a legjobb hazai sportmarketing együttműködések megmérettessék magukat.  A Sportmarketing díjra 2019. november 15-ig lehet beadni a pályázatokat, a 2018. január 1. és 2019. október 31. között megvalósult sportmarketing kampányokkal és együttműködésekkel.

Ön már kiválasztotta melyik kategóriában indul?

Az MMSZ Sportmarketing Díj Kategóriái

A legértékesebb sportoló és sportcsapat (nem nevezhető)

Az MMSZ Sportmarketing Tagozata és a Neticle online médiafigyelő- és médiaelemző, mint független értékelő cég segítségével online és social media monitoring alapján meghatározza, hogy az elmúlt évben mely sportolók és sportcsapatok rendelkeztek a legnagyobb médiaértékkel. Ez alapján egy – egy TOP 10-es listát állítanak össze mindkét kategóriában. Az értékelés egy 100 pontos listán meghatározott módszertan szerint történik. A módszertan transzparens és mindenki számára megismerhető.

A legjobb sportszponzoráció

Sportcsapat, sportegyesület, sportszövetség (szervezet), vagy sportoló  és a szponzoráló cég között megvalósult közös marketing tevékenységének a bemutatása.

A leginnovatívabb sportmarketing-együttműködés

Egyedi, izgalmas, innovatív megoldásokkal megjelenő közös kommunikációs és marketing aktivitás a sportoló és a szponzoráló cég között.

A legjobb integrált sportmarketing-együttműködés

A sportoló / sportcsapat és a szponzoráló cég közötti együttműködésben létrejövő a PR, esemény és a sportmarketing kommunikáció bármilyen egyéb elemét integrált módon használó, több médiafelületen megjelenő kampány.

A legjobb sportesemény-szponzoráció

Valamely sportesemény támogatásán keresztül a szponzoráló cég és az esemény hírnevének javítását szolgáló közös marketing tevékenység, együttműködés, aktivitás bemutatása.

Akár az ön sportmarketing kampánya is képviselheti hazánkat a rangos Best of Europe Díjon!

A Tagozat az ESA (Európai Szponzorációs Szövetség) nemzetközi sztenderdjeinek alkalmazása révén egy olyan visszajelzést, és egyben felületet kíván biztosítani a magyar sportmarketing piacnak, amely a nemzetközi színtéren is megállja a helyét. A négy fő kategória közül a három ESA kvalifikációs kategória győztesei közül, meghívásos alapon kerül ki az az egy legjobb pályázat, aminek lehetősége lesz a “Best of Europe Díjon”, hazánkat képviselve, a nemzetközi színterén is megmérettetni magát.

A magyar Sportmarketing Díj keretén belül minden kategóriában kihirdetésre kerül shortlist a legjobb pályamunkákból. A zsűri, 12 fős nemzetközi és hazai marketing szakemberekből álló grémium, akik értékelik majd a pályaműveket, pontozásuknak megfelelően lesz bronz, ezüst és arany díjas.

 

Továbbra is indokolt a szmogriadó tájékoztatási fokozatának fenntartása-

Lejárt
Részletek
Írta: Budapest.hu
Szülőkategória: Budapest, te drága!
Kategória: Hírek
Megjelent: 2025. február 02
Követés      2020. január 21-én, kedden egy átmeneti javuló folyamat kezdetét tapasztalhattuk, ami a meteorológiai előrejelzés szerint a mai napon át csütörtökig tarthat. A PM10 légszennyező szempontjából a helyzet jellemzően újra problémamentesnek értékelhető,...

Sok milliárd múlhat a mai metróperen

Lejárt
Részletek
Írta: index.hu
Szülőkategória: Budapest, te drága!
Kategória: Hírek
Megjelent: 2025. február 02
DSZZS20090316016 Az alagútépítő Bamco a közlekedési hatóságot perli egy 2008-as pajzsleállító határozat miatt.
  1. Tájékoztatás a budapesti levegő aeroszolszennyezettségről-
  2. Túl drágán vette a Volvókat Aba Botond?
  3. Az aeroszolszennyezettség napi szintje változatlanul magas-
  4. Karácsony Gergely: Az emberek egészsége és élete a legfontosabb!-
  5. Ismét lezárják a Margitszigetet-
  6. Társadalmi egyeztetést indítunk a civil rendelet koncepciójáról-
  7. A magas aeroszolszennyezettség Budapesten tegnap állandósult-
  8. Buszos alvállalkozókat keres a BKV
  9. 200 millióért távolítják el a falfirkákat
  10. Megtiltják a koldulást a piros lámpáknál

Hírek

Pénz

A körúton beszélik

Jó hírek

Egy kicsi mozgás

Közérdekű

Programok, események

Cégajánló

Könyvajánló

Civil szervezetek, egyesületek, alapítványok

Új cikk
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40