2013. november 3., vasárnap

A Fővárosi Önkormányzat kiemelt közlekedésfejlesztési beruházásainak megvalósításáért felelős Budapesti Közlekedési Központ megkötötte a szerződést az 1-es villamos Puskás Ferenc Stadion M (Kerepesi út) és Közvágóhíd közötti szakaszának felújítására, valamint a Közvágóhíd és a Fehérvári út közötti új villamosvonal-szakasz megépítésére. Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója és Sal László, az A-HÍD Zrt. vezérigazgatója, valamint a Colas Alterra Zrt. részéről  Görbedi László vezérigazgató és Sokorai István igazgatósági elnök 2013. október 31-én aláírta a nettó 13.298.000.369 forint értékű kivitelezési szerződést, így a megvalósítás már idén december elején elkezdődhet elsőként a Rákóczi híd környezetében, majd 2014 tavaszától az egész szakaszon. A munkálatok várhatóan 2015. első félévében fejeződnek be. Az 1-es villamos meghosszabbítása átszállásmentes kapcsolatot teremt Kelet-Pest, Dél-Pest és Újbuda között, valamint az 1-es villamos és a 18-as, 41-es és 47-es vonalak között. Terveink szerint a későbbiekben egészen a Kelenföld vasútállomásig hosszabbítanánk meg az 1-es villamost. Az újonnan épülő pálya Újbudán füves burkolatú lesz, a vonal pedig végig teljesen akadálymentes.

Felújítás a Kerepesi úttól a Közvágóhíd megállóhelyig

Az 1-es villamosvonal felújításának második szakasza a BKK korábbi közbeszerzési kiírásához és a már zajló munkákhoz kapcsolódva a Puskás Ferenc Stadion M (Kerepesi út) és a Közvágóhíd H megállóhelyig tart. Az ezredfordulón épült szakaszon nincs szükség teljes körű pályarekonstrukcióra, ugyanakkor az áramellátási rendszer fejlesztésére és a peronok megújítására, megemelésére teljes körűen sor kerül. A felújítás napi mintegy 50 ezer utast érint.

Az 1-es villamosvonal meghosszabbítása

Az 1-es villamos meghosszabbítása átszállásmentes kapcsolatot teremt Kelet-Pest, Dél-Pest és Újbuda között, valamint az 1-es villamos és a Fehérvári úton közlekedő 18-as, 41-es és 47-es vonalak között. Terveink szerint a későbbiekben egészen a Kelenföld vasútállomásig hosszabbítanánk meg az 1-es villamost. Az 1995-ben átadott Rákóczi híd már a hosszabbítás figyelembevételével épült meg, sajnos 1995 és 2010 között lényegében semmi nem történt a meghosszabbítás megvalósítása érdekében.

A vonal meghosszabbításával 3,2 kilométeres új villamosszakaszt építünk a Rákóczi híd–Szerémi út–Hengermalom út vonalán, és – a meghosszabbítási tervekre tekintettel ideiglenes – végállomást a Fehérvári út és a Hengermalom út kereszteződésében. A Rákóczi hídon a villamospálya a hídpillérek két oldalán fut majd. A vonalon öt új, középperonos megállóhelyet alakítunk ki:

a híd budai hídfőjében, a Nádorkerti útnál;a híd lehajtóján, a Budafoki útnál;a Szerémi úton, a Hauszmann Alajos utcánál;a Szerémi út és a Hengermalom út csomópontjában;és az ideiglenes végállomást a Hengermalom úton, a Fehérvári útnál.

További részletek, érdekességek az új szakaszról:

Az új vonalszakaszon váltót létesítünk a leendő Budafoki út megállóhely  közelében, amely biztosítja, hogy a villamos visszafordulhasson a vonal egy részén bekövetkező zavar (baleset, műszaki meghibásodás miatti leállás stb.) esetén.Az új 1-es vonal és a Fehérvári úti villamosok közötti üzemi célú vágánykapcsolat biztosításához a 18-as, a 41-es és a 47-es villamos Hengermalom úti megállóhelyét áthelyezzük.Az új pályán a közlekedés tervezett sebessége a Rákóczi hídon 60 km/h lesz, az 50 km/h jogszabályi határ alól felmentést kérünk.A Szerémi úton és a Hengermalom úton is füves burkolatú vágány épül.A Nádorkerti út és a Budafoki út megállóhoz az esélyegyenlőség biztosítása érdekében egy-egy gyalogos-aluljárót építünk három méter szélességben egy-egy új lifttel, valamint nyitott lépcsőfeljáróval a meglévő támfalak közé.A Szerémi és a Hengermalom úton nagy számú közművet kell kiváltanunk és védelembe helyeznünk a villamospálya kialakításával és az útépítéssel összhangban.A Hauszmann Alajos utca és a Hengermalom út között – a Szerémi út kiszélesítéséhez kapcsolódva – az út jobb oldalán szükség lesz a jelenlegi zajárnyékoló falak átépítésére.

Akadálymentes, esztétikus megállók

A megállóhelyi peronok szintén átépülnek, hiszen az 1-es villamos vonalán is az uniós forrásokból Budapestre érkező új, alacsonypadlós, korszerű villamosok közlekednek majd (erre a közbeszerzés jelenleg is tart). A jelenleginél magasabb, a villamos padlójával csaknem egy szintben elhelyezkedő, 26 centiméteresre tervezett peron nemcsak a mozgásukban korlátozottak számára teszi egyszerűbbé a le- és felszállást, hanem a babakocsis-kisgyermekes szülők és az idősek közlekedése is sokkal könnyebbé válik. A gyalogos-aluljárók lépcsője mellett liftek (Nádorkerti út, Budafoki út) vagy rámpák (Közvágóhíd) is épülnek.

A szolgáltatási színvonal emelésén kívül az esztétikus megoldásokra is törekszünk, ezért a meglévő megállóhelyi peronokat építészeti szempontból egységesítjük: korszerű utasvárókat (peronlefedéseket) és utaskényelmi berendezéseket helyezünk el, amelyekkel javítjuk a közlekedők komfortérzetét. Például megújulnak a hangosítóberendezések, az utasvárók, a padok, a támaszkodók, a szemetesek és az utastájékoztató mechanika. Az összes megállóhelyet kamerarendszerrel szereljük fel.

A Rákóczi híd mindkét oldalán lévő – azaz a jelenlegi Közvágóhíd H végállomáson és a tervezett budai hídfőbeli – megálló teljesen akadálymentesen megközelíthető lesz már a rakpartokról. A kerekesszékkel közlekedőknek nemcsak rámpát, de liftet is kialakítunk, hogy nehézség nélkül közelíthessék meg az akadálymentes peronokat.

A Népliget M és a Közvágóhíd H megállóhelyen a lépcsőket és a rámpát is magába foglaló egyedi peronlefedés készül. A villamosvonal minden további megállójában korszerű, 18 méter hosszú utasvárót létesítünk.

A kivitelezés része az „1-es és 3-as villamosvonalak továbbfejlesztése I. ütem” projektnek, mely 93,92% uniós támogatás felhasználásával realizálódik. A Budapesti Közlekedési Központ 2011 szeptemberében kötötte meg az ehhez szükséges támogatási szerződést.

Tarlós István főpolgármester hivatalba lépése és a BKK létrejötte óta több mint 100 milliárd forint értékben kötöttünk támogatási szerződést közlekedésfejlesztési beruházásokra. Az elmúlt két évben elnyert európai uniós forrásokból és vissza nem térítendő támogatásokból építjük meg az 1-es villamos új szakaszát, rekonstruáljuk az 1-es és 3-as villamos vonalát, fejlesztjük a budai villamosközlekedést, veszünk új villamosokat és trolibuszokat, valósítjuk meg a Bubi projektet, és dolgozunk a következő évek korszerűsítésein.

Budapest, 2013. november 3.

Budapest Főváros Önkormányzata

Budapesti Közlekedési Központ

Kapcsolódó anyagok:

Authors: BKK

Forrás

A Budapest rovat további hírei

A MÁV-csoport díjmentesen biztosít vizet utasainak a forgalmas állomásokon a hőhullám tetőzésekor, a legforróbbnak ígérkező napon, csütörtökön – közölte a vasúttársaság az MTI-vel.
Egy modern munkahely ma már jóval többet jelent, mint egy asztal, néhány szék, és a négy fal.
Szeptember elsejére minden diák tankönyve ott lesz az iskolákban: a debreceni Alföldi Nyomdában készülő tízmillió államilag megrendelt tankönyv 75 százalékát már legyártották – közölte a...
Könnyebben fertőz és gyorsabban terjed. Új Covid variáns bukkant fel. A WHO már vizsgálja az új mutánst, ami a korábbi koronavírus változatok genetikai keveredéséből jött létre. Szakemberek szerint...
Aki elmulasztotta megfizetni a gépjárműadót, június 30-án éjfélig kérheti az automatikus öthavi pótlékmentes részletfizetést – hívta fel a figyelmet hétfői közleményében a Nemzeti Adó- és Vámhivatal...
„A kormány folyamatosan azon dolgozik, hogy megvédje a magyar családokat és hosszútávon biztosítsa számukra a kiszámítható, fenntartható lakhatást. Ennek érdekében a kormány úgy döntött, hogy 2025...
2025 májusában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,7 millió vendég közel 3,9 millió vendégéjszakát töltött el. A vendégek száma 3,5, a vendégéjszakáké 1,9 százalékkal...
Magyarország rendkívül jelentős versenyelőnyre tesz szert azzal, hogy majdnem fél évszázad után újra kutatóűrhajóst küld a világűrbe Kapu Tibor személyében ezen a történelmi jelentőségű napon –...
A felhős tájakon szakadozik, gomolyosodik a felhőzet, és általában sok napsütés várható a fátyol- és gomolyfelhők mellett.
Az értelmi fogyatékossággal élők felkarolásáért végzett tevékenységéért Jakubinyi László, a miskolci Szimbiózis Alapítvány elnöke, gyógypedagógus, foglalkozási rehabilitációs szaktanácsadó, diplomás...

A címlapról

A MÁV-csoport díjmentesen biztosít vizet utasainak a forgalmas...
Szeptember elsejére minden diák tankönyve ott lesz az iskolákban: a...
Évtizedek óta újságok, különféle nyomdai termékek az életünk.
Könnyebben fertőz és gyorsabban terjed. Új Covid variáns bukkant...
Aki elmulasztotta megfizetni a gépjárműadót, június 30-án éjfélig...
„A kormány folyamatosan azon dolgozik, hogy megvédje a magyar...

Könyvajánló

Egyszer volt, hol nem volt egy szakácskönyv, ami a főzést és a gluténmentes ételeket is megszeretteti a gyerekekkel - egy hiánypótló kötet jelent meg az idei Egészség világnapján, április 7-én!
Tudtad, hogy mik voltak az ókori turisták legkedveltebb úti céljai? Hogy melyik reformátor tiltotta be a korcsolyázást? Hogy miért takarták le fél szemüket a lovagok? Hogy melyik római nevezte a filozófiát „görög zagyvaléknak”? Hogy kik voltak az ókori világ legnagyobb műkincsrablói? Hogy miért nem korbácsolták meg a rómaiak Pál apostolt Jeruzsálemben? Hogy hol vetettek be a középkorban biológiai fegyvert, és mi lett ennek a következménye? Hogy kit neveztek a középkorban...
Efraim Zuroff történész, a Simon Wiesenthal Központ jeruzsálemi vezetőjét sokan az „utolsó nacivadászként” emlegetik, mióta 2002-ben meghirdette az „Utolsó Esély Akciót” (Operation Last Chance) a még életben maradt, de soha felelősségre nem volt náci háborús bűnösök felkutatására.
Ne azzal foglalkozz, hogy mások mit mondtak rólad, milyen teszt eredményeket értél el eddig, vagy mit gondolsz magadról! Benned akkora egyéni tehetség van, ami meg tudja változtatni a világot!

Blogok, vélemények, olvasók írásai

A hazai telekommunikációs szolgáltatók, mint a Yettel és a Telekom, újabb inflációkövető díjemeléseket jelentettek be, amelyek április 1-jétől lépnek életbe. A Telekom például 3,7%-os emelést hajt végre a Központi Statisztikai Hivatal által közölt éves fogyasztói árindex alapján.
Ha te is keresed a kiutat az alkoholos estékből és a fáradt, kedvetlen, érzelemmentes másnapokból, fusd át velem ezt a kilábalási tervet, hátha találsz inspirálót!
Komoly politikai vita folyik az 2014 évi választási harcról. A szakértelmiség nehezményezi, hogy a választási harc során a különböző politikai pártok nem vonzó gazdasági elképzeléseik ismertetésével, hanem egymás hibáinak feltárásával próbálnak szavazókat szerezni.

Civil szervezetek, alapítványok, egyesületek hírei

Úgy érzed, hogy sok probléma nyomja a vállad? Olyan nehézségekkel küzdesz, amit senki nem ért meg? Úgy gondolod, hogy egyedül vagy ezekkel a gondokkal?
Miért gondolod, hogy egyedül vagy? Abortuszra készülsz? Úgy érzed, hogy senki nem tud segíteni? Ne engedd, hogy a félelem döntsön helyetted! Vár a megoldás! Vár a segítség!
A Kurfli Közhasznú Kulturális Egyesület pályázatot hirdet 10 civil szervezet számára kedvezményes spot / reklám film elkészítésére.


A hajhullás a 30-50 közötti férfiak 30%-át érinti, efelett az arány 50%-ra nő. Nem lehet csupán néhány kenc segítségével háborút viselni. Legyőzéséhez bizony műtétre van szükség, már amennyiben nem tudunk beletörődni a hajhullásba. Nézzük, mi történik a műtét során. (x)

A magyar szív örökre befogadta és intézményesítette a vajazó kést, mint univerzális eszközt, azonban a ház körüli teendőkre azért vannak ma már jobb, használhatóbb alternatívák.