Az új metróvonal tavaszra tervezett elindulásával jelentősen változni fog Budapest buszhálózata, hiszen az M4-es metróvonal alternatívát jelent a most nagy forgalmú 7-es buszcsalád, a 47-es és a 49-es villamos mellett, Kelenföldtől – a nyugati agglomerációból a XI. kerületig közlekedő sűrű autóbuszvonalak végpontjától – pedig gyors, kényelmes közlekedési lehetőséget biztosít majd a belvárosba.
Az M4-es metró elindulásához kapcsolódva a Fővárosi Önkormányzat a Budapesti Közlekedési Központ közreműködésével az elmúlt évtized egyik legnagyobb felszíni forgalomátszervezését hajtja végre, amely közvetlenül tíz fővárosi kerületben, valamint Budaörsön és Törökbálinton mintegy 40 autóbusz-, 4 villamos- és 3 trolibuszvonalon jelent hálózati vagy nagymértékű menetrendváltozást. A társadalmi egyeztetés megindításáról szóló mai közleményében Tarlós István főpolgármester felhívta a figyelmet: a változások véglegesítése előtt szeretnénk megismerni az utasok véleményét is. Ide kattintva szövegesen és interaktív térképen is megtekinthetőek a tervezett változások. A javaslatokat, észrevételeket 2014. január 31-éig várjuk.
Az M4-es metró elindulása az elmúlt évtized egyik legjelentősebb mértékű felszíni tömegközlekedési hálózati változását hozza magával, ami naponta százezrek jól megszokott utazási szokásait módosítja. Az új metró a Keleti pályaudvar és Kelenföld vasútállomás között jár majd, átszállási lehetőséget biztosítva az M2-es és az M3-as vonalakra. Minden állomása akadálymentesített, így az idősek, valamint a kisgyermekes utasok mellett a mozgásukban korlátozottak is akadálytalanul használhatják majd. A többi metróvonalhoz hasonlóan az első vonatok 4:30 körül, az utolsók 23:30 körül indulnak a végállomásokról, a járatsűrűség a reggeli és a délutáni csúcsidőszakban 2-3 perc, a hétköznapokon és a hétvégén napközben 5 perc, az esti időszakban 10 perc lesz.
Az M4-es metró elindulásához kapcsolódó felszíni hálózati, menetrendi változások Újpalota, Zugló, Belváros, Józsefváros, Bel-Buda, Kelenföld, Gazdagrét, Őrmező, Kelenvölgy, Albertfalva, Budafok, Budatétény, Nagytétény, Budaörs és Törökbálint tömegközlekedésére lesznek közvetlen hatással. Terveink szerint mintegy 40 autóbusz-, 4 villamos- és 3 trolibuszvonalon kell jelentős változásra – vonalak összevonására, meghosszabbítására vagy rövidítésére, új járatok indítására és ezzel párhuzamosan egyes jelenlegi vonalak megszüntetésére – számítani az M4-es metró elindulásához kapcsolódva, annak szolgáltatásaihoz hangolva.
A felszíni tömegközlekedési hálózatra vonatkozó tervek részletesen a www.budapest.hu és a www.bkk.hu/m4 honlapon ismerhetőek meg, ahol szövegesen és interaktív térképen is megtekinthetőek a tervezett változások. Várjuk utasaink javaslatát, véleményét, észrevételeit 2014. január 31-éig.
BKK