2013. december 16., hétfő

Elbontotta a kivitelező a Móricz Zsigmond körtéri munkaterületet lehatároló kerítés jelentős részét, így a kerületi lakosok és az ott közlekedők mától újra használhatják a körteret a majdani lépcsőkijáratok, illetve a Gomba környezetének kivételével. Az M4-es metróberuházás keretében, az állomásépítéshez kapcsolódóan befejeződött a térburkolat cseréje, megépült a Fehérvári úti villamosok új, magas peronos kialakítású megállója, rendeződött a Szent Imre szoborcsoport környezete, jelentős sétálóövezet jött létre, illetve zöldfelületeket is kialakított a térrendező fákkal, valamint cserjékkel.
Tarlós István főpolgármester felkérésére a Budapesti Közlekedési Központ – a XI. kerületi önkormányzat bevonásával, illetve valamennyi érintett véleményét figyelembe véve – még 2011-ben felülvizsgálta a Móricz Zsigmond körtér felszíni rendezési tervét, majd egy javaslatcsomaggal élt, amit 2012 elején el is fogadott a Fővárosi Közgyűlés. A korábban megkezdett munkák ezt követően folytatódhattak. Az új koncepció értelmében a jelentős átmenő forgalom helyett a metróépítés befejezését követően egy forgalomcsillapított városrészi központ jön létre több ütemben a körtéren. A korábbi útpálya helyét kerékpáros- és gyalogosbarát felület veszi át, amelyre csak a közösségi közlekedés autóbuszai és a helyi üzleteket kiszolgáló járművek hajthatnak be. A városrész központi szerepe megkövetel bizonyos változtatásokat az autóbuszok és villamosok terén is, számos autóbusz útvonala módosulni fog, de a teljes átalakítás a metró használatbavételével fog kiteljesedni.

Mára befejeződött az említett térburkolat-csere. A Fehérvári út torkolatához kapcsolódva megépült az új villamosmegálló az új vonal többi felszíni építményéhez illeszkedő üvegdobozzal, a peron pedig az új beszerzésű szerelvényekhez igazodó magas kialakítású. A villamosmegállóban kapott helyet az állomás főszellőzője, illetve az a két lift is, ami a peron akadálymentes megközelítését teszi majd lehetővé a felszínről. Megerősített, mintázatában is eltérő térburkolattal megépült a 33-as buszok útvonala, ami a Fehérvári út irányából a Karinthy Frigyes út felé vezeti a téren át a forgalmat. Megújult a Fehérvári út, a Váli utca és a Karinthy Frigyes út torkolata, a 6-es villamos végállomása, valamint az íves házak előtti térrész – itt foglalta el végleges helyét Móricz Zsigmond szobra. A 7-es buszcsalád belváros irányú megállójának, illetve a Szent Imre szobornak a környezetében parkosítás is zajlott, itt fákat és cserjéket ültetett a kivitelező. A Bartók Béla út faltól-falig történő felújítása, a 61-es villamos átvezetése, illetve a nagy területű gyalogos aluljáró építése a téren már korábban, de szintén a metróberuházás keretében megtörtént.
Kapcsolódó anyagok:
Elkészült a II. János Pál pápa tér M4-es metróberuházáshoz kapcsolódó megújítása
Ismét méltó helyre kerülhetett Baross Gábor szobra
Megkapta a használatbavételi engedélyt az M4-es metró Rákóczi téri állomása is
Már a Szent Gellért tér állomás is kész az M4-es metró leendő utasainak fogadására
Megkapta a használatbavételi engedélyt az M4-es metró Újbuda-központ megállója is
Megkapta a használatbavételi engedélyt az M4-es metró első állomása
Mérföldkőhöz érkeztek az M4-es metró felszínrendezési munkái is
Authors: BKK