Dr. Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes, valamint Bán Teodóra a BFTK ügyvezetője ma ünnepélyesen megnyitotta a BFTK információs irodahálózatának új, hetedik irodáját a Bálnában, valamint beszámoltak a Turizmus Világnapja budapesti lakossági programjairól.
A Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) Budapestinfo Point információs irodáinak hálózata 2018. szeptemberétől új irodával bővül. A 22 darab közterületi turisztikai információs ponton kívül 6 saját irodát működtető BFTK szeptember 21-én nyitotta meg a nagyközönség előtt a főváros új, hetedik turisztikai irodáját, a Bálna Budapestinfo Point-ot.
A Bálna Budapest földszintjén található 63 m2-es irodában a BFTK a hivatalos turistainformáció adáson kívül a klasszikus buszos, hajós és gyalogos városnéző programokat, valamint a „város kulcsát" jelentő Budapest Card-ot értékesíti. A tervek között szerepel, hogy az iroda a budapesti események mellett az országos programokat is felveszi portfóliójába. A programkínálat bővítésével a cél egyrészről a helyi lakosok bevonzása a Bálna épületébe, másrészről pedig a külföldi turisták érdeklődésének felkeltése a vidéki, elsősorban a Budapest környéki programok iránt, amelyek közül több – a hivatalos turisztikai kedvezménykártya – a Budapest Card kínálatában is szerepel.
A Bálna épületét egyre több egyéni és csoportos turista látogatja, köztük sok külföldi diák, akik a Bálna vendéglátóegységeinek vendégei. E diákok és családtagjaik, valamint a hajóval érkező csoportok turisztikai keresletének kiszolgálása is cél, amit a beutaztató utazási irodákkal és a hajós társaságokkal való együttműködés keretében kíván a BFTK megvalósítani.
A hiteles és hivatalos turistatájékoztatás Budapest területén a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ egyik legfontosabb közszolgálati feladata. Az irodahálózat bővítése elengedhetetlen az egyre növekvő számú látogató professzionális kiszolgálása érdekében. A Bálna Budapest központ az eddigi szolgáltatásai mellett (rendezvényhelyszín, kiskereskedelem és vendéglátás) a most nyíló iroda segítségével Budapest vízi kapujaként is bemutatkozik.
Turizmus Világnap – Digitális turizmus
A turizmus világnapját (World Tourism Day – WTD) minden évben szeptember 27-én ünnepelik. Az ENSZ Turisztikai Világszervezete (UNWTO) közreműködésével ezen a napon 1980 óta minden alkalommal nagyszabású rendezvényre kerül sor a vendéglátó országban.
Megtiszteltetés és komoly elismerés a magyar idegenforgalmi szakma számára, hogy idén az UNTWO (az ENSZ Nemzetközi Turisztikai Szervezete) képviselőivel együtt ünnepelhetjük Budapesten a világnapot. A nemzeti turizmusirányítás és a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ is keményen dolgozott azért, hogy a világszervezet a magyar fővárost válassza a világnap megünneplésére.
A turizmus világnapi rendezvény minden évben egy meghatározott téma köré épül fel. Ez 2018-ban a turizmus digitális átalakulása („Tourism and the digital transformation"), tavaly pedig a Fenntartható Turizmus („SustainableTourism") volt. Turisztikai stratégiánknak fontos eleme e két téma, minthogy tisztában vagyunk a következő évtizedek kihívásaival.
A működő egyszerű applikációkon túl a fenntartható turizmus egyik kulcsa az innovációk turisztikai hasznosítása. A szolgáltatásaik végtelenített, a térben és időben alkalmazandó adatok hasznosítása egy város vezetése és az érkező vendégek fogadására fejlesztett új digitális megoldások ma már kikerülhetetlenek. Tradíció és innováció együtt szükséges az érték megőrzésére, az információk tárolására.
A BFTK folyamatosan keresi és veszi fel a kapcsolatot olyan cégekkel, fejlesztőkkel, akik szintén látják a lehetőséget a digitális fejlesztésekben a turizmus területén. Egy ilyen partner a Guide.me Budapest, egy turisztikai weboldal és alkalmazás párosa, amely angol nyelven, külföldi turisták számára mutatja be a várost és könnyíti meg a felfedezését.
A BFTK lehetőséget adott a Guide.me-nek arra, hogy Budapest hivatalos turisztikai alkalmazásaként tovább fejlődhessen. A Guide.me csapat tagjai rutinos nemzetközi utazók. Összegyűjtötték azt, hogy mi minden lenne hasznos egy-egy utazás megtervezéséhez, illetve segítene könnyen tájékozódni, teljesebb élményt adni az adott városban.
A felhasználókat kedvenc platformjaikon és megszokott közösségi média felületein szólítják meg, valamint kihasználva a digitalizáció és az EU-n belül