- Részletek
- Írta: er
Elképesztő sikereket ért el Hollywoodban, hazánkban mégis kevesen ismerik a szépségipar magyar csillagát, László Ernőt. A zseniális sztárbőrgyógyász-kozmetológus, akinél olyan hírességek ápoltatták legendás bőrüket, mint Audrey Hepburn, Greta Garbo vagy Marilyn Monroe, napra pontosan 122 éve született Erdélyben, azonban luxuskategóriás kozmetikumai mind a mai napig világszerte népszerűek a nők és férfiak körében egyaránt.
Hazánkban szinte ismeretlen, holott dr. László Ernőt már itthoni sikereinek köszönhetően is a szépség angyalának nevezték Budapesten a ’20-as, ’30-as években, a világháború után pedig Amerikában vált ünnepelt sztárrá egyedülálló bőrgyógyászati és kozmetikai eljárásainak, valamint csodaszernek tartott krémeinek köszönhetően. Dr. László Ernő nem egyszerű kozmetológus volt, sikerét annak köszönhette, hogy hamar felismerte, a tökéletlen bőr mögött a női lelket is kezelni kell.
László Ernő 1897-ben született Erdélyben, magyar és német egyetemeken tanult, 1921-ben szerzett doktori címet. Karrierje korán felívelt, ugyanis a pattanásos arcbőre miatt mély depresszióba esett Habsburg Stefánia hercegnő számára készített hatékony gyógyírt, amely nemcsak gyógyította, de el is fedte a beteg bőrt. Hasonló csodaszerrel kezelte sérülése után a népszerű fiatal színésznő, Gombaszögi Frida arcát is. Már 1927-ben megnyitotta első intézetét a budapesti Szervita téren, ahol belgyógyász testvérével, Vilmossal együtt hazai és külföldi előkelőségeket, arisztokratákat és hírességeket kezeltek, miközben újszerű szépségápolási tanácsokkal látták el azokat is, akik levélben fordultak hozzájuk, hogy gyógyírt találjanak a legkülönfélébb bőrproblémáikra. Első kozmetikai termékeiket már itt Budapesten kifejlesztették, és Dr. med. Laszló-féle különleges kozmetikai készítmények néven kezdték forgalmazni. Ő volt az első orvos, aki először párosította a kozmetikát a gyógyítással, valamint ugyancsak az első, aki gyümölcssavakat használt a szépségápolásban.
A világháború kitörése előtt, 1939-ben feleségével Amerikába emigrált, ahol azonnal felfedezte László Ernőt az akkor már virágkorát élő hollywoodi filmipar sztárvilága. A New York-i Ötödik sugárúton megnyitott Erno Laszlo Szépség Intézetben csak a legkiváltságosabbak részesülhettek az egyedülálló, hosszantartó fiatalságot ígérő kezelésekben. Greta Garbo, Audrey Hepnurn, Hubert de Givenchy vagy Marilyn Monroe is rajongtak a magyar származású bőrgyógyász újszerű eljárásaiért és készítményeiért, ahogy a first lady Jackie Kennedy vagy a windsori hercegnő is csak Ernő Lászlóban bíztak. Monroe kifejezetten nagyra tartotta a csodadoktort: „Erno Laszlo nemcsak a testemet, hanem a lelkemet is meggyógyította.” – fogalmazott az ’50-es évek szexszimbóluma. A kozmetológus nemcsak a világsztárok szépítője volt, hanem maga is valódi világsztárnak számított. Bár 1973-ban, 75 éves korában szívrohamban elhunyt, öröksége ma is él: az Erno Laszlo márkanév alatt futó, általa fejlesztett fiatalító és ápoló csodaszerek továbbra is a legkeresettebb kozmetikai termékek közé tartoznak a tehetősek körében. Olyan sztárok használják cég készítményeit, mint Barbara Straisand, Diane Keaton, Yoko Ono, Madonna, Woody Allen vagy a nemrég hazánkban koncertező Sting. Hollywood is meghálálta kozmetikusának, hogy oly sokat tett a sztárok, hírességek szépségéért: a jellegzetes fekete-márvány tégelyek többek között olyan filmekben is feltűntek, mint A hiúságok máglyája, az Annie Hall vagy a Dermesztő Szenvedélyek. Azáltal, hogy a nézők egy-egy hollywoodi sztár kezében vagy asztalán is láthatták a termékeket, az Erno Laszlo kozmetikumok valódi státusszimbólummá váltak.
– Dr. László Ernő is azon tehetséges honfitársaink egyike, akik tudásuk, kreativitásuk és szorgalmuk révén világhírre tettek szert, és akire Magyarországon is mindannyian büszkék lehetünk – mondta a kozmetikus hazánkban élő rokona. Siska Lajos bízik benne, hogy idővel hazánkban minél többen megismerhetik a zseniális bőrgyógyász-kozmetikus munkásságát és az általa kifejlesztett kiváló termékeket. – Magyarországon keveset hallunk dr. László Ernőről, aminek egyik fő oka minden bizonnyal az, hogy itthon nem forgalmazzák a termékeit. Ezért keressük a lehetőséget, hogy a legmagasabb színvonalat képező, luxuskategóriás termékek hazánkban is elérhetőek legyenek, illetve azért is dolgozunk, hogy kiváló teljesítményéhez és világraszóló hírnevéhez méltó emléket állítsunk itthon is dr. László Ernőnek – folytatta Siska. Hozzátette: bár el kellett hagynia Magyarországot, és a háború után amerikai állampolgárságot szerzett, dr. László Ernő továbbra is azt vallotta, „a bőr magyarul beszél”.
|
- Részletek
- Írta: index.hu

KIRÁLY TAMÁS. OUT OF THE BOX
Lejárt- Részletek
- Írta: er
|
|
|
|
|
- Részletek
- Írta: er
Dübörög a magyar autópiac: három év alatt másfélszeresére duzzadt a kereslet az új autók iránt, amelyekből idén 160 ezer is forgalomba állhat. Többé nálunk sem mennek ritkaságszámba az extravagáns autócsodák – naponta húz el mellettünk egy a fővárosi utakon. De mégis minek köszönhetően növekednek a drága (és a kevésbé drága) gépjárművek eladásai?
Július elsejétől életbe lépett nagycsaládos kedvezmény sokak kedvét hozta meg a vásárláshoz: az erre jogosult 3 vagy több gyermekesek akár 2,5 millió forint támogatásban is részesülhetnek hétüléses autó vásárlásakor. Volt kereskedő partnerünk, akitől napok alatt kapkodtak el 30 Opel Zafirát – mondja Kollár Steve, a WOOWW cars tulajdonosa. A siker láttán a Magyar Lízingszövetség úgy számol, a nagycsaládosok akár tizede is ilyen módon juthat új járműhöz.
Óriásit mennek ugyanakkor a sportautók is: a Ford Mustang egy év alatt megduplázta az eladásait, Mercedes AMG GT-ből pedig 51 milliós (!) ára ellenére ötször annyi fogyott, mint tavaly. Steve-ék weboldalán átlagosan 15 millió körüli prémiumautókat keresnek, de nem ritkák a 30 milliós eladások sem.
Kik engedhetik ezt meg maguknak?
"Egyre több az informatikus vevő, aki érthető mód a Teslákért rajong" - meséli Steve. Ezzel együtt elsősorban cégvezetők, főleg építőipari vállalkozók veszik a luxusautókat – jelenleg az utóbbiak teszik ki az ügyfélkör körülbelül 60 százalékát. Nem csoda, hiszen magánszemélyként a hiteligénylés is rázós lehet, cégként viszont teljesíthetőbbek a feltételek.
A finanszírozásnak két fő módja van:
- Köthető egyrészt nyílt végű lízingszerződés 1-7 év közti futamidővel, amibe már 20 százalék önerővel belevághatunk. A havidíj kamat nélküli része áfatartalommal együtt leírható az adóalapból, ahogy a kötelező pluszok (pl. cégautóadó) fele is. A szerződés a teljes összeg kifizetésével zárható le, ha új vevőnek adnánk át az autót, neki új lízinget kell indítania.
- A tartós bérlet ezzel szemben az adóalapból minden plusz költséggel együtt leírható. Igaz, a havidíj húzósabb, ezért cserébe azonban a bérbeadó flottakezelő cég egyben kezel minden költséget. Ráadásul ha az autót 1-2 éven belül lecserélnénk, egy új ügyfél beszervezésével az önerőnket akár teljes egészében visszakaphatjuk.
De hogy találjunk ügyfelet, aki átveszi a bérletet tőlünk? Itt jön képbe a WOOWW cars, ami ebben is segít. A startup weboldalán vállalja, hogy a vevőt, finanszírozót és eladót összekötve intézi a vásárlás minden mozzanatát.
Vevőként először feltöltjük a papírjainkat, ami alapján a rendszer 4-5 finanszírozót is ajánl nekünk. Ha döntöttünk, már nem kell matekozni: az oldal tartja a kapcsolatot a hitelezővel, és mindenre kiterjedő árkalkulációt ad a regisztrációs adótól az importdíjig. Nyereséges céggel általában sima ügy a bérleti szerződés, sokszor azonban van megoldás azoknak is, akiknek nincs lezárt üzleti évük, vagy a bankoknál még nem hitelképesek.
A folyamat olyannyira automatizált, hogy a vevők általában akkor látják először az autót, amikor az megérkezik az országba. "Ha valaki 15 éve azt mondja nekem az autókereskedésemben, hogy egy nap majd 30 milliós autókat vásárolnak így, azt mondtam volna, te napszúrást kaptál!" - mondja Steve, pedig ma már sokan örömmel bízzák az ügyintézést egy olyan online felületre, mint a WOOWW cars, mely pár hónap alatt 500 millió forint értékű autóbeszerzést és finanszírozást bonyolított le.
Oszd meg és kereskedj
Ami azonban példátlan újítás, hogy az oldal közösségi autókereskedő platformként is működik. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók saját kereskedést "nyithatnak", webirodájukból menedzselve a forgalmat. Ha pedig megosztják az oldal linkjeit (blogot, hirdetést, videót), az így bevonzott vevők után százezres nagyságrendű jutalékot kapnak – a rendszer nyomon követi, melyik érdeklődőt ki hozta, még akkor is, ha üzlet csak évek múltán lesz belőle.
De mi van, ha gondolunk egy nagyot, és egy autókereskedést keresünk fel azzal, hogy webshopot csinálnánk nekik? A felület erre ingyenes, a közvetítőnek pedig ekkor is minden eladott autó után tízezres jutalék jár. "Célunk mindenkit érdekeltté tenni" – zárja Steve, aki napi 30-40 új ajánlóval és napi több ezres weboldal látogatóval büszkélkedhet.
És hogy milyen pozitív hatása lehet az új autódömpingnek? Fiatalodik például a magyarországi autópark 14 éves átlagéletkora, így az összesített károsanyag-kibocsájtás is csökken. Jól jár a vevő is, hiszen az újabb modellek biztonsági rendszere fejlettebb, mint tizenéves társaiké - akár az életünk is múlhat rajta, melyik óv meg egy karambol során.
És míg a régi autók gyakran váratlanul lerobbannak, egy lízingkonstrukcióban vett fiatalabbnál bátran számolhatunk fix költséggel, amiért cserébe sokáig üzembiztos marad. Hihetünk tehát Henry Fordnak, akinek elhíresült mondása szerint "a legjobb autó az új autó".
|

Segítség az ép fogakért
Lejárt- Részletek
- Írta: er
Az idei OTP Bank Fogászati Roadshow keretében 18 helyszínre látogat el a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat ingyenes fogorvosi szűrést végző mozgó fogászati rendelője.
Az esemény 12. helyszíne:
Veszprém, Veszprémi Utca Fesztivál, Sarolta Udvar,
Július 19-20., péntek-szombat 16-20 óra
A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat fogászati szűrőbusza az OTP Bank Fogászati Roadshow keretében évek óta járja az országot. A Szolgálat önkéntes fogorvosai a korábbi évekhez hasonlóan idén is több vidéki városban, a fővárosban és Erdélyben biztosítanak ingyenes fogászati szűrést, kezelést és szaktanácsadást gyermekek részére. A programot az OTP Bank mellett idén is támogatja a Colgate-Palmolive Magyarország. A cég a gyerekeknek fogkefét és fogkrémeket ajándékoz, segítve ezzel a helyes fogápolási szokások kialakítását.
Az autóbuszból kialakított mozgó fogászati rendelőt az OTP Bank adományozta a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálatnak 1995-ben. A rendelőben a szervezet önkéntes fogorvosai ingyenes fogászati szűrést, kezelést, szaktanácsadást és szájhigiéniai felvilágosító munkát végeznek, megmutatják a gyerekeknek a helyes fogápolás módszereit, technikáit, mindezt játékos formában, hogy a gyerekek megtapasztalhassák nem kell félniük a fogorvostól, fogászati vizsgálattól. A roadshow helyszínein arcfestők szórakoztatják a vizsgálatra várakozókat.
2018-ban az OTP Bank Fogászati Roadshow keretében 5103 magyarországi és határon túli iskolás és óvodás gyermek fogait vizsgálták az NGYSZ önkéntes fogorvosai. Magyarországon a fogorvosoknak sajnos 2018-ban is rosszak voltak a tapasztalataik. A szűrésen megjelent gyerekek több mint 50 százalékának volt szuvas foga, tehát ellátásra szorult. Általánosságban elmondható, hogy a kisebb, szegényebb településeken élő gyermekek fogainak állapota jóval elhanyagoltabb, mint a nagyobb városokban lakóké. Az értelmi és mozgássérült gyermekek fogazata rosszabb állapotban van, mint egészséges kortársaiké, ugyanakkor ezek a gyerekek is nagyon motiválhatók.
Az OTP Bank társadalmi felelősségvállalási programjában immár 1994 óta kiemelkedően nagy hangsúlyt kap a Gyermekmentő Szolgálat egészségügyi tevékenységének támogatása, melynek egyik része a két szervezet közös projektje, a minden évben megszervezett OTP Bank Fogászati Roadshow szájhigiénés, szűrő- és oktatóprogram. A mozgó fogászati rendelő támogatása mellett a bank műtétek, gyógykezelések és fejlesztések finanszírozásával is segíti a Szolgálat munkáját.
Idén is csatlakozott a programhoz a Colgate-Palmolive Magyarország. A cég a vizsgált gyerekeknek fogkefét és fogkrémet ajándékoz. Sok településen nagyon fontos az ilyen jellegű ajándék, a fogorvosok azt tapasztalták az előző években, hogy előfordul, hogy a gyermekeknek nincs saját fogkeféjük, illetve, még ha van is, akkor sem tudnak gondoskodni a rendszeres, három havonkénti cseréről.
- Részletek
- Írta: Budapest.hu

- Részletek
- Írta: er
A világ elsőrangú, legnagyobb elismeréssel járó londoni székhelyű gasztronómiai világversenyén, a GREAT TASTE AWARDS 2019-en egy magyar kézműves csokoládé manufaktúrában készült praliné nyerte el a Great taste három aranycsillagát. A díjazott bonbont előállító Sweetic Csokoládé Manufaktúra ezzel az elismeréssel a világ élvonalbeli csokoládékészítői közé került be.
Különleges elismerésben részesült nemrég a szigetszentmiklósi Sweetic csokoládé manufaktúra pralinéja. A pirosgyümölcs-ibolya-pisztácia kombinációt Zala Judit csokoládémester egy gyümölcsös ízvilágú, venezuelai étcsokoládéburokba álmodta meg. A gasztronómiai Oscar-díjaként számon tartott GREAT TASTE AWARDS 2019-en három aranycsillagot nyert bonbon világelső lett Londonban. Magyar praliné ilyen elismerésben korábban még soha nem részesült.
“Egy álmunk vált valóra ezzel a díjjal. Az elmúlt 5 évben, 3 különféle világversenyről összesen 23 díjjal tértünk haza, de soha nem sikerült még a dobogó felső fokára állni ez idáig. Nagyon büszkék vagyunk és boldogok, különösképpen azért, mert egy olyan ízkombinációval sikerült a világelsőséget elérni, ami nem csak személyes kedvencem, de vásárlóinknak is a legnagyobb favoritja” – mondta Zala Judit, chocolatier, aki hozzátette: a bírák nagyra értékelték a komplex praliné minden elemét, és külön elbűvölték őket a kiegyensúlyozott ízrétegek.
Az ítészek így jellemezték a bonbont: “Csodaszépen díszített, fénylő üveggolyó… leheletvékony étcsokoládé burokban a piros gyümölcsök harmóniáját egy igazán tökéletes fényűző színű és állagú zselébe rejtették, melynek egy bársonyos, ibolyás lecsengése után máris ott a tökéletes minőségű, krémes, meleg, diós, fás pisztácia töltelék. Mindezt nagyon szépen kiegyensúlyozza a kiváló minőségű, tökéletesen vékony étcsokoládé burok, mely egyáltalán nem kesernyés.”
A világ legnagyobbnak és legszigorúbbnak tartott ételkóstoló megmérettetésének szakmai zsűrije a gasztronómia területén jeleskedő 400 független szakértőből: neves gasztrokritikusokból, Michelin csillaggal kitüntetett szakácsokból, patinás áruházak (Harrods, Selfridges, Harvey Nicols, Fortnum&Mason, Whole Food Market) beszerzési igazgatóiból áll össze, akik mintegy 12 772 termékmintát kóstoltak meg február-július között. A kóstolás folyamata több mint ezer órát vett igénybe. A tárgyilagosság érdekében az értékelés „vakkóstolással" történt, s ennek során csak a csomagolás nélküli termékek ízösszetételét, a termékben fellelhető ízjegyek harmóniáját, az élelmiszer küllemét vizsgálták. Ezt a megmérettetést már 20 éve a gasztronómiai Oscar-díjaként tartják számon, ahol különféle termékkategóriában nevezhetnek a pályázók.
“Világviszonylatban és Magyarországon is nagyon magasra tették a lécet a csokoládékészítők, éppen ezért különösen büszkék vagyunk arra, hogy immáron hivatalosan is a világ csokoládékészítőinek élvonalába tartozunk. Az idei versenyre nevezett bonbonjaink mind vadonatúj kreációk, mind ízvilágukban, mind pedig megjelenésükben követik a nemzetközi trendet. Judit a mai napig is folyamatosan képzi magát és figyeli a gasztrotrendet itthon és külföldön egyaránt, hogy a lehető legjobb produktum jöjjön ki a kezei alól” – mondta Zala Viktor, ügyvezető igazgató.
A 2019-es év igazi sikersztori a SWEETIC számára
Éppen hogy csak átvették az ÉV BOLTJA 2019 díjat szigetszentmiklósi mintaboltjuk kapcsán, már indulhattak is Londonba az Academy of Chocolate Awards 2019 csokoládés világverseny díjátadójára, ahonnan 2 bronz és 1 ezüst díjjal tértek haza.
Ezt szinte azonnal követte a Great Taste Awards 2019 eredményhirdetése, ahol a világelső pirosgyümölcs-ibolya-pisztácia bonbonjuk mellett, a Citrusos-karamell bonbonjukat is díjjal jutalmazták, így 25-re növelve a világversenyeket begyűjtött díjaik számát.
“Az elmúlt 6 év eredményei, a díjaink, nyári termékvonalunk, a kézműves jégkrém rendkívül sikeres bevezetése is mind-mind arra ösztönöznek bennünket, hogy itt az ideje nekilátnunk hosszútávú terveink megvalósításának, és végre elindulnunk a franchise útján. Legelőször Budapesten és megyeszékhelyeken szeretnénk átvevő partnerekkel szerződni” – tette hozzá Zala Viktor ügyvezető igazgató.
A Sweetic Csokoládé Manufaktúráról:
A családi vállalkozás 2013-ban alakult azzal a szándékkal, hogy kiváló minőségű és egyedi kivitelű csokoládékat és bonbonokat készítsenek. Szigetszentmiklósi bemutató üzletünk mellett viszonteladó szaküzletekkel és partnerekkel, így rendezvényszervező és marketing ügynökségekkel is együttműködünk.
A Great Taste-ről:
A Great Taste a minőségi ételek és italok legrangosabb, legnagyobb és legelismertebb megmérettetése, mely 1994-es megalapítása óta évente ítéli oda a díjait az arra érdemeseknek. A vakkóstolásokon a szakértőkből álló zsűritagok a vizsgált termékek megjelenését, állagát, ízharmóniáját külön-külön is szigorúan vizsgálják, de persze az elsődleges követelmény a nagyszerű íz.
|

- Részletek
- Írta: index.hu

- Részletek
- Írta: er
Meglepő és egyben elgondolkodtató listát tettek közzé színházi szakemberek: „Melyik színházat és játszó-helyet kedvelik a legtöbben a legnagyobb közösségi oldalon?” címmel.
Az első helyet kiugróan magas, majd’ 280 ezer kedvelővel vezeti a Corvin Dumaszínház a Facebookon, melyet a Vígszínház követ 92 ezer lájkkal, s a még szintén dobogós Budapesti Operettszínház 89 ezres számmal.
Az első 15 helyet nagyjából az általában mindig aktív és jelentős médiafigyelmet élvező színházak foglalják el, kivétel ez alól talán a Budapesti Showszínház, amely teljes egészében magánszínházként hasít ki egyre nagyobb szeletet a hazai színházi „tortából”: idén nyáron például átvették a Budai Szabadtéri Színház üzemeltetését is. Olyan nagy színházakat szorítottak maguk mögé, mint a Nemzeti Színház, az Átrium vagy a Karinthy Színház.
Az első húsz helyezett közé sok olyan színház nem jutott be, amelyek jelentős állami vagy egyéb támogatásban részesülnek, sőt, egy-két sokszázmilliós támogatású színház kullog a népszerűségi lista végén.
Természetesen az elkészített lista nem lehet száz százalék pontosságú, hiszen nem minden színházrajongó használja a közösségi oldalakat, de arra mindenképpen elég, hogy megközelítő képet kaphassunk a pesti színházak népszerűségéről.
1., Corvin Dumaszínház 276953
2., Vígszínház 92450
3., Budapesti Operettszínház 89963
4., Centrál Színház 77101
5., Madách Színház 70458
6., Operaház 58957
7., Katona József Színház 44650
8., Experidance 37466
9., Játékszín 35342
10., Trafó 32537
11., Pesti Magyar Színház 28465
12., Thália Színház 28205
13., Örkény István Színház 27121
14., Budapesti Showszínház 26741
15., Nemzeti Színház 25291
16., Átrium 23780
17., Karinthy Színház 18291
18., Radnóti Miklós Színház 16733
19., Jurányi Inkubátorház 16434
20., Szkéné Színház 15902
További helyezettek:
Új Színház 15489
József Attila Színház 15054
Nemzeti Lovas Színház 12485
RAM Colosseum 14211
Nemzeti Táncszínház 12033
Spirit Színház 11455
Vidám Színpad 10241
Hatszín Teátrum 10197
MU Színház 10070
Ruttkai Éva Színház 8080
Bárka Színház 7811
Erzsébetligeti Színház 7526
Turay Ida Színház 6956
TÁP Színház 6894
Belvárosi Színház 6879
Maladype Színház 6527
Kolibri Színház 6278
Eötvös10 5964
Gólem Színház 5326
Marczibányi Téri MK 5133
Grund Színház 5115
Körúti Színház 4958
Fészek 4722
Pinceszínház 4648
RS9 Színház 4629
Kispesti Kisszínház 4610
Fórum Színház 4320
Center Színház 3834
Alternatív Színház 3468
Baltazár Színház 2934
Solstice Színház 2911
Esztrád Színház 1241
Újpesti Színház 885
Szabotázs Színház 794
Pódium Színház 671
Szabadtéri Színházak Budapesten:
Budai Szabadtéri Színház 3807
Margitszigeti Szabadtéri Színpad 1519
Városmajori Szabadtéri Színpad 181
|
- Részletek
- Írta: index.hu
- Részletek
- Írta: index.hu
Érték és Minőség Nagydíj
Lejárt- Részletek
- Írta: er
Az Érték és Minőség Nagydíjakat szeptember 10-én adják át a parlamentben
2019-ben 39 témakörben lehetett pályázni a gazdaság egyik legrangosabb kitüntetésére
Az Érték és Minőség Nagydíj Pályázat kitüntetéseit a Gazdaság Ünnepén, az Országház Felsőházi termében, szeptember 10-én adják át ünnepélyes keretek között. A kiváló minőségű áruk és szolgáltatások színterén elismert díj zsűrijének minden várakozását felülmúlta a beérkezett pályázatok magas színvonala, sokszínűsége. 39 főcsoport több mint 100 témakörében hirdettek pályázatot a Kárpát-régió egész területén. A pályamunkák mindegyikében az innovatív szemlélet, a minőségi, kreatív, integrált megoldások tükröződtek, a szolgáltatások körében pedig az egyre gyakoribb komplex megoldások, több funkciós termékek, ötletes termék-szolgáltatás rendszerek állnak a fókuszban.
Az Érték és Minőség Nagydíj Pályázatot a DIAMOND Szervezőiroda Bt. (a védjegyalapítók megbízásából a pályázat szervezési és lebonyolítási teendőit koordináló és végző szervezet), a Hajnal Húskombinát Kft., a Legrand Magyarország Villamos Rendszerek Zrt., a Poli-Farbe Vegyipari Kft., a ProfessionCert Kft., valamint az erdélyi, mezőcsávási székhelyű SSM & SIU Kft. írta ki és valósította meg. Az Érték és Minőség Nagydíj Pályázat eseményeinek fővédnöke Latorcai János, az Országgyűlés alelnöke. A pályázati rendszer kiemelt támogatója a Miniszterelnökség Nemzetpolitikáért Felelős Államtitkársága, külhoni támogatója a Romániai Magyar Demokrata Szövetség.
A pályázat ünnepélyes eredményhirdetésére 2019. szeptember 10-én, a Gazdaság Ünnepén kerül sor az Országház Felsőházi termében. Az ünnepségen beszédet mond és a kitüntetéseket átadja: Dr. Latorcai János, az Országgyűlés alelnöke, Farkas Sándor, az Agrárminisztérium miniszter-helyettesi feladatokat is ellátó parlamenti államtitkára, Potápi Árpád János nemzetpolitikáért felelős államtitkár és Kelemen Hunor, a Romániai Magyar Demokrata Szövetség elnöke.
Az Érték és Minőség Nagydíj Pályázati Rendszer célja, hogy elismerje a pályázaton megfelelő termékek és szolgáltatások magas minőségi színvonalát, elősegítse a nemzetközi piacon versenyképes, kiemelkedő minőségű, magas hozzáadott szellemi értéket képviselő áruk előállítását, ösztönözze a szolgáltatások fejlesztését.
Kiss Károlyné Ildikó az Érték és Minőség Nagydíj Pályázati rendszer alapítója elmondta: „Az elmúlt évtizedekben sokat változott a gazdasági helyzet, rengeteget fejlődtek a magyar termékek, a magyarországi vállalkozások, nőttek az exportlehetőségek, megerősödtek a határon túli magyar vállalkozások is. Éppen ezért egyre fontosabb a szerepe azoknak a megkülönböztető jeleknek, védjegyeknek, amelyek kiemelkedő eredményekre és teljesítményekre hívják fel a figyelmet. Egy minőség tanúsító védjegy jól láthatóan hordozza azt az üzenetet, hogy viselője megfelel az előírásoknak, minősíti, magasabb szintre emeli használóját a gazdaság szereplői között. A fogyasztóknak, vásárlóknak egyértelmű segítséget nyújt, választásaikban, hogy számukra a legmegfelelőbb döntést hozhassák meg. A pályázat olyan hazai és Kárpát-medencei vállalkozásokat ismer el, amelyek munkájuk során nem csak kiváló minőséget állítottak elő, hanem kiemelt figyelmet fordítottak a környezettudatosságra, a fenntarthatóságra és a termékbiztonságra is. Nekünk kiíróknak nem titkolt célunk, hogy ezen a pályázaton részvételt biztosítva egyenlő esélyt teremtsünk nemcsak Magyarország határain belül, hanem az azon kívül működő, magyarországi kapcsolatú gazdasági szervezetek számára is” - fogalmazott az ügyvezető igazgató.
Az Érték és Minőség Nagydíj Tanúsító Védjegy használatának elnyerése nyilvános egyfordulós pályázat útján volt lehetséges. Az idei pályázatok benyújtási határideje 2019. május 24. volt, értékelésük több fordulóban történt. Az Érték és Minőség Nagydíj Pályázatra jelentkezhetett minden magánszemély, jogi személyiség, jogi személyiséggel nem rendelkező társaság, egyéni vállalkozó vagy alkotóközösség, a pályázati főcsoportok szerinti, a pályázat céljainak megfelelő, Magyarországon, illetve a Kárpát-régióban gyártott, forgalmazott termékkel, termékcsaláddal, szoftverrel, illetve ahhoz kapcsolódó szolgáltatással, mellyel rendszert alkot, vagy önálló szolgáltatással.
A díjat magyar és angol nyelvű Kitüntető Oklevél tanúsítja, jelképe az Érték és Minőség Nagydíj emblémájával díszített, a Hollóházi Porcelángyár Kft. alkotógárdája által készített egyedi iparművészeti trófea.
- szeptember 10-én kerülnek átadásra a Kiíró Tanács különdíjai is: az Érték és Minőség Nagydíj Pályázat Életmű Díja, Az Érték és Minőség Nagydíj Pályázat Vállalkozási Nívódíj, az Érték és Minőség Nagydíj Pályázat Innovációért Nívódíj, az Érték és Minőség Nagydíj Pályázat Innovációs Vezető Nívódíj, az Érték és Minőség Nagydíj Pályázat Energiahatékonyságért és Környezetvédelemért Nívódíj, az Érték és Minőség Nagydíj Pályázat Digitalizációért Nívódíj, az Érték és Minőség Nagydíj Pályázat év Felfedezettje Díja, Az Érték és Minőség Nagydíj Kommunikációért Nívódíj, az Érték és Minőség Nagydíj Pályázat Kárpát Hazáért Nívódíj, az Érték és Minőség Nagydíj Pályázat Kárpát Hazáért Életmű Díj, valamint a különböző szervezetek által felajánlott különdíjak.
- Részletek
- Írta: er
Sokszor vesszük észre magunkon, hogy a szüleink, nagyszüleink mondatait, szófordulatait, gesztusait használjuk, és ekkor még nem gondolunk bele a tudat alatt ható, ismeretlennek tűnő mozgatórugóinkba. Pedig ezek észrevétlenül hagynak lenyomatot az életünkön, befolyásolják a kapcsolataink alakulását, a pénzügyeinket, vagy egyszerűen csak ugyanazokat a hibákat követjük el újra és újra. Amikor önmagunkat szabotálva kiszolgáltatottságot érzünk, amin nem tudunk úrrá lenni. Szerencsére az önmegismerés lehetőségei is fejlődnek, amivel ezek a nehézségek is leküzdhetők.
Egy felmérés szerint a több mint 100 megkérdezett fő 92%-a tapasztalta már az életében, hogy hatnak rá a generációktól származó minták, és ugyanazokba a helyzetekbe kerül újra és újra, amit a szüleinél látott. Abban a válaszadók mindegyike egyetértett, hogy nem csak a fizikai tulajdonságok öröklődnek, hanem a félelmek és a viselkedésminták is, ami egyértelműen befolyásolja az életünk alakulását, ha nem tesznek ellene.
Tipikusan abból veheted észre ezt, ha öntudatlanul szabotálod önmagad, kiszolgáltatottság érzésed van, és egyes helyzetekben nem látod a különböző lehetőségeid, csak azt, amit már rengetegszer végigjártál.
Mit mond erről a kérdésről tudomány?
A World Trade Center tragédiája után vizsgáltak várandós nőket, akiknek a tragédia hatására megnövekedett a szervezetükben a stresszhormon, a kortizol szintje. Ez értelemszerűen a magzatra is hatással volt, maradandó hormonális és idegrendszeri változásokat idézett elő, a trauma lenyomata a megváltozott genetikai képletben benne maradt. Stresszessé, hiperaktívvá vagy szorongóvá váltak a gyerekek.
Ugyanezt az eredményt tapasztalták a holokauszt túlélői esetében is, így ma már nem kérdés, hogy sejtszinten is hordozzuk akár több generációra visszamenőleg a szülői lenyomatokat.
Dr. Bruce Lipton munkássága és Rachel Yehuda a New Yorki Mount Sienna Egyetem orvosi karának idegtudományi-és pszichiátria programjában foglalkozik kiemelten a poszttraumatikus stresszel és kutatja annak hatásait.
Van megoldás a minták feloldására?
Szerencsére igen, több módszer is létezik, a legismertebbek a családállítás, blokkoldások, pszichológus segítsége vagy a Theta Healing.
Hatékonyságában, eredményeiben kiemelkedik mindezek közül a Kolozsi Mariann által kidolgozott módszer, mely a Theta Healing és az epigenetika alapjain nyugszik.
Min múlik ennek a módszernek az eredményessége?
„Elsőként egy döntést kell ahhoz, hogy változtatni akarjon, kilépve a komfortzónájából engedje a felismeréseket. Ezeknek a mintáknak a feltárása egy hatalmas lépés a komfortzónánkon kívülre, ezért legyünk türelmesek magunkkal. Ugyanakkor ha elindulunk ezen az úton, jobbíthatjuk a saját életünket vagy családi kapcsolatainkat, ha dolgozunk ezekkel a felismerésekkel. A korábbi generációknak nem volt lehetőségük arra, hogy az önismeret útján elindulva feldolgozzák a megélt helyzeteiket, így ránk maradt a feladat, hogy a „szőnyeg alá söpört” lenyomatokat kitakarítsuk és harmonikussá rendezzük az életünket.” - mondta Kolozsi Mariann.
Mi történik, amikor elkezdünk dolgozni az öröklött családi mintáinkkal?
Kolozs Mariann 2012 óta számtalan kliensével ért el gyökeres változásokat, az egyik emlékezetesről így számol be: „Egy kineziológus kliensem azzal a problémával érkezett az egyéni konzultációra, hogy a magas fizetése ellenére is mínuszba kerül minden hónapban. Felismerte azt, hogy egy öröklött családi mintája szerint nem tud bánni a pénzzel, majd dolgozni kezdett ezen. Az eredménye a munkának két hónappal később egy e-mail volt, amit tőle kaptam. Beszámolt róla, hogy minden hónapban marad pénz a számláján, amióta elkezdtünk dolgozni. Azóta pedig sikeres vállalkozást vezet, és a nagy álmát is megvalósította, építkezni kezdett.”
Egy másik esetben a dohányzásról próbált eredménytelenül leszokni egy kliense, ahol a közös munka során feltárták, hogy már az édesapja alkoholizmusa is a nagyszülőktől öröklött minta eredménye volt, miszerint a függőségektől nem lehet megszabadulni. A felismerés után a kliens nehézségek nélkül tette le káros szenvedélyét.
Rengeteg esetben számolnak be olyan tapasztalásról is, hogy megjavult családtagjaikkal az addig problémás viszonyuk, noha ők csak önmagukon dolgoztak, hosszú évek, évtizedek óta tartó konfliktusok oldódtak fel.
Hogyan induljunk el az öröklött mintáink feloldásában?
A legfontosabb ebben a helyzetben is a tudatosság, hogy felismerjük, megértsük a hátráltató viselkedésünk sejtszintű gyökerét, ami már egy konstruktív folyamat kezdete.
A külső segítség, szakmai rálátás tud ebben segíteni, ahogy egy sebész is tudja, hol kell gyógyítania, intuitívan ráérez a probléma gyökerére. Fontos, hogy türelmesek legyünk önmagunkkal szemben, ugyanakkor legyen meg az elhatározásunk, hogy végigjárjuk az utat. A megoldáshoz pedig minden szükséges segítséget megkapunk az Öröklött családi minták oldása kétnapos trénigen, mely szeptember 7-8-ig kerül megrendezésre a Kolozsi Mariann Tréningközpontban. Aki addig is szeretne ismerkedni a témával, online is megteheti a különböző webinárokon, ahol az elméleti tudást adja át Kolozsi Mariann.
„Információkat kapunk Rachel Yehuda idegtudományi-és pszichiátria programjának legfrissebb kutatási eredményeiről egyszerű, közérthető formában, hogy megértsük, miért életbevágóan fontos tudnunk ezeket az információkat saját és családunk boldogságának és egészségének szempontjából.”
A szeptemberi tréningen pedig az elmélet mellett a gyakorlatra is nagy hangsúlyt fektet, melyek már jelentős változásokat hozhatnak a résztvevők életébe.
|
A Budapest rovat további hírei
A címlapról
Ingyenes tartalomfeltöltés
-
Apróhirdetést adhat fel budapesti és pest-megyei önkormányzati újságokba, valamint honlapunkra.
-
Nagy hirdetést adhat fel budapesti és pest-megyei önkormányzati újságokba, valamint honlapunkra.