Az időpontfoglaló-rendszer tökéletesítésével, az ügyintézők képzésével és kormányablakbuszok "bevetésével" is készülnek a kormányablakok a járványhelyzet enyhülésével járó nagyobb forgalomra - közölte a Miniszterelnökség kormányablakokért felelős miniszteri biztosa kedden Szegeden.
Domokos Péter, a Csongrád Megyei Kormányhivatalban tartott
sajtótájékoztatón azt mondta, a járvány alatt töredékére esett
vissza a kormányablakokban az ügyfélszám. Példaként a budapesti
Teve utcai kormányablakot emílette, ahol az egyik tavaszi héten 425
ügyfelet fogadtak, míg az előző év azonos időszakában 3140-et.
Hozzátette: tíz lejáró személyi igazolványból átlagosan egyet
újítottak meg.
Ezt az időszakot a kormányablakokban dolgozók képzésére használták
fel, annak érdekében, hogy minél több ügytípusban tudjanak segíteni
a hozzájuk fordulóknak - tudatta a miniszteri biztos.
Domokos Péter kitért arra, lényegesen meg fogják hosszabbítani a
lejáró okmányok megújítására rendelkezésre álló határidőt, amely
jelenleg a veszélyhelyzet befejeztét követően 15 napig tart.
A miniszteri biztos arra biztatott mindenkit, hogy használja a
központi időpontfoglaló rendszert, amely az ügyfelek és a
kormányablakok számára is kiszámíthatóbbá teszi az ügyintézést.
Augusztustól újabb tíz kormányablakbusz áll majd szolgálatba, így
valamennyi megye és a főváros is rendelkezik majd ilyennel. A mobil
kormányablakok működése során alkalmazzák a Csongrád megyei
gyakorlatot, így előre meghirdetett időpontokban járják végig
azokat a településeket, ahol nincs állandó ügyfélszolgálat -
közölte Domokos Péter.
MTI 2020. június 2.