- Hogyan kerültél a projekt közelébe?
- Épp Ursula Meierrel forgattam a Nővért, amikor volt egy furcsa megérzésem. Arra gondoltam, hogy milyen szuper volna egy híres tündérmese filmadaptációjában szerepeltem. Nekem elsőre a Csipkerózsika jutott eszembe. Épp csak végeztünk a forgatással, és még nem kezdtem bele az Adéle életébe, amikor megkerestek A szépség és a szörnyeteggel. Elolvastam a szkriptet és imádtam, ráadásul akkor már Vincent is igent mondott, szóval nem volt kérdés, hogy vállalom-e.
- Vincent vagy a történet jelentett számodra nagyobb vonzerőt?
- Ez a történet nagyon közel állt hozzám. Még gyerekkoromban láttam Cocteau filmjét és egyszerűen imádtam, ahogy Csipkerózsika vagy Hamupipőke sztorija is sokat jelentett számomra.
- Melyikükhöz kötődtél leginkább?
- Belleben az tetszett, hogy sokban különbözik a többi tündérmese-szereplőtől. Elvesztette az édesanyját és az apukájával él, akihez nagyon kötődik. Őt találom a legvarázslatosabbnak. Máig lenyűgöz Cocteau filmjének képi világa, és a trükkjei is gyönyörűek, és nem csak ahhoz képest, hogy régiek.
- Van lehetőség karakterfejlődésre egy tündérmesében?
- Jelen esetben biztosan, hiszen a történet arról szól, hogy egy lány elhagyja az otthonát, hogy megtalálja a szerelmet.
- Könnyű volt André Dussoliert elfogadnod a filmbeli apádként?
- Szerencsére Andréval nagyon könnyű együtt dolgozni, egy pillanat alatt természetesen viselkedsz a társaságában, és ez megkönnyíti azt, hogy hiteles legyen a filmbéli apa-lánya kapcsolat. Imádom a hangját, és ahogy a szöveg dinamikájával játszik. Vérbeli színpadi nagyágyú, és amikor beszél, akkor minden szava és minden betűje tökéletesen hallható. Ez egy teljesen más színészstílus, ami arra csábít, hogy én is elmenjek színházba játszani.
- És Vincent?
- A közös munkaidőnk nagy része azzal telt, hogy amikor mi ketten a kamerák elé álltunk, megpróbáltuk nem elröhögni a jelenetet. Nehéz volt komoly arcot vágnom, amikor megláttam őt abban a kosztümben, miközben maszk helyett az arca teli volt mindenféle fura érzékelőkkel, amikkel rögzítették a mimikáját a digitális utómunkához. És nekem egy félelmetes szörnyeteget kellett odaképzelnem. Szerencsére néhány fotón megmutatták, hogyan fog majd kinézni a kész filmben, és ez sokat segített. Vincentnek nem volt könnyű dolga azokban a piszok nehéz kosztümökben. A forgatás során konkrétan tíz kilót izzadott le magáról.
- És te hogy érezted magad a kosztümökben?
- Gyönyörűek voltak, és már csak azért is a szívemhez nőttek, mert egy picit magam is részt vettem a tervezésükben. Christophe-al közösen dolgoztunk rajtuk. Ő eleinte egyetlen konkrét történelmi korszak stílusában gondolkodott, de végül sikerült meggyőznöm arról, hogy nincs azzal semmi baj, ha több különböző korszakból merítünk inspirációt a kosztümökhöz.
- Az, hogy részt vettél a jelmeztervezés fázisában, segített a színészi játék során?
- Igen, de itt van egy félreértés. Igazából minden film kosztümös film. A ruhák, amiket színészként viselünk mindig elmondanak valamit arról a figuráról, akit játszunk, vagy arról a helyről/időről, ahol a történet játszódik. A jelmezek a színész legfontosabb segédeszközei.
- Milyen élményekkel gazdagodva hagytad magad mögött a forgatást?
- A legnehezebb része az volt, hogy nem láttunk napfényt három és fél hónapon át. Télen forgattunk a Berlin melletti Babelsberg stúdióban, és akkoriban kb. négy órán át volt fent a nap egy átlagos napon. Ráadásul, mivel többnyire zárt stúdióban forgattunk a díszletek között, gyakran ezt a néhány órás napsütést se láttuk. Ezt leszámítva nagyszerű élményekben volt részem. Imádom az ilyen nagyszabású mozikat, és ha tehetném, azonnal fejest ugranék még egybe.
est.hu