A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) indokolatlannak, szakmailag megalapozatlannak és az egész magyar gazdaság számára rendkívüli mértékben veszélyesnek tartja a kormány beavatkozását a reklámpiac működésébe - közölték a szakmai szervezetek pénteken közös közleményben.
A két szakmai szövetség a Napi Gazdaság pénteki számában megjelent információra reagált, a lap azt írta, hogy a jövőben a reklámügynökségek nem állhatnak szerződéses kapcsolatban a médiacégekkel, és nem alkalmazhatnak bónuszokat, ez áll abban a kormányelőterjesztésben, amely a jövő héten kerülhet a parlament elé. A cikk szerint a 2016-os adócsomagban megjelenő rendelkezés megszüntetné azt, hogy a médiumok - általában 20-25 százalékos - bónusszal díjazzák a hozzájuk hozott reklámköltésért az ügynökségeket. Ezek az új szabály hatályba lépése után csak a hirdetővel állnának szerződéses kapcsolatban, a reklámozó pedig közvetlenül a médiumoknak fizetne.
Az MRSZ és MAKSZ közös közleményben közölte, hogy megdöbbenéssel fogadták a Napi Gazdaságban napvilágot látott információt.
A szakmai szervezetek szerint a médiaügynökségek - mint ahogy az a Magyar Reklámszövetség megrendelésére az EY (korábbi nevén Ernst&Young) médiapiac működését feltérképező tanulmányából is kiderül -, megkérdőjelezhetetlen szakmai szerepet töltenek be a reklámpiaci működésben. Feladatuk a hirdetők szakmai támogatása és reklámköltéseik hatékony elköltésének előkészítése és megvalósítása.
A médiaügynökségek többek között óriási adminisztrációs terhet vesznek le a médiavállalatok és a hirdető cégek válláról, amellett, hogy piaci súlyuk érvényesítésével több ezer kisebb vállalkozás reklámozási lehetőségeit segítik elő - írja a két szakmai szervezet a közös közleményben. (MTI)